IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на луксозни стоки в Западна Европа отчитат ръст от 13,4%

Китайците формират 30% от разходите за луксозни стоки в глобален аспект

17:52 | 25.11.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Продажбите на луксозни стоки в цял свят продължава да растат, твърди последният доклад Luxury Retail 2015 на CBRE, цитиран от property-magazine.eu. 70% от всички луксозни покупки на китайци се правят извън страната, което води до ръст на продажбите в Западна Европа с 13,4%, в Източна Европа - с 18%, в Африка - с 26% и в Северна Америка - с 5% за последните две години.

Андрю Филипс, ръководител на проучванията и консултантската дейност в CBRE, казва: „Китайските купувачи формират 30% от разходите за луксозни стоки, а 70% от тези покупки се случват извън страната, показвайки низходящата тенденция в икономиката ѝ, което накара азиатските потребители да преосмислят покупателните си навици“.

Въвеждането на новото „анти-екстравагантно законодателство“ в Китай и нарастващото разбиране сред потребителите за ценовите разлики от до 70% накара много от тях да предпочетат да правят покупките си извън страната, където цените са много по-привлекателни“, допълва той. „Тази промяна в навиците на китайците от своя страна осигурява възможност на луксозните марки да разширят присъствието си в Европа и Америка, превръщайки се в основни центрове за експанзия на луксозните стоки през следващите пет години“.

Много богати потребители от Азия и Африка искат да купуват луксозни стоки от свързвани с луксозната индустрия градове. Те оценяват автентичността или добавената стойност на пазаруването в Милано или Ню Йорк, коментират от CBRE.

През 2015 г. най-таргетираният европейски пазар за експанзия на луксозните брандове е Германия, като 46% от луксозните марки създават ново или разширяват сегашното си присъствие в страната. Франция и Обединеното кралство са веднага след това съответно с 38% и 31%.

Андрю Филипс продължава: „Германия, Франция и Обединеното кралство остават критични за световните луксозни марки. Предизвикателство е да се намери оптимално пространство в тези региони, тъй като търсенето е изключително високо“.

От икономическа гледна точка ръстът в личните средства в цял свят е увеличил нуждата от световен достъп до луксозни продукти. Тъй като повече хора могат да купуват луксозни стоки, а потребителите са готови да търсят най-добрите сделки и изживяване, дори ако това изисква от тях да пътуват, търговците вече се фокусират върху два основни момента.

От една страна те осъзнават, че трябва да могат да се адаптират към нуждите на международните клиенти, пазаруващи в Европа и на други места. През 2014 г. нигерийските посетители в Обединеното кралство са увеличи сумата, която харчат с над 50%. Към момента те са на 5-то място по разходи за луксозни стоки в Лондон, харчейки средно четири пъти повече от британския потребител.

С по-постепенното разпределяне на богатството по света Африка и Индия със сигурност ще се превърнат в следващите източници на покупателна сила на луксозни стоки след Китай. Зараждащите се пазари на луксозни стоки в Африка и Индия предизвикват интерес основно заради ръста на приходите и увеличаващото се потребление от страна на младежите. Основните градове в двете страни ще продължат да бъдат на радара на популярни луксозни марки, които планират разширяване или навлизане в страните въпреки съществуващите пречки за растежа, като качеството на стоките и високите митнически тарифи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:29 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още