На коктейл, организиран от производителя на алкохолни напитки Diageo в Лондон по-рано тази година, гостите влизат във вековна трапезария през „мъгла“, образувана от парите на бутилка Johnnie Walker Blue Label Scotch, струваща 250 долара.
Храната, включваща омари, е сервирана от актьори, които се представят за улични хлапета от викторианската епоха, посочват присъствали на събитието. На двора знаменитости и блогъри, пишещи за уиски, пият коктейли заедно.
Това събитие е само един от примерите как най-големите производители на алкохол в света се опитват да продават най-скъпите си продукти, пише Wall Street Journal.
Ако някога изтънченият вкус и красивите бутилки бяха използвани като средство за убеждаване на най-богатите, че пият най-добрите напитки в света, нещата вече не стоят точно така.
Събитията, целящи да насърчат търсенето на луксозни напитки, се развиват значително през годините след финансовата криза, твърдят мениджърите на големите производители на алкохол. Някои маркетингови стратегии обаче прекрачват познатите граници.
Френският гигант Pernod Ricard наскоро създаде стол, който да се използва при пиенето на уиски с нейната марка Glenlivet. Компанията твърди, че столът е направен така, че да „потопи собственика си в материалите, които съпровождат уискито до стъклената му чаша“. Тази необичайна мебел струва близо 10 хил. долара.
Други скъпи продукти – от часовници до рокли и бижута, са използвани за насърчаване на търсенето на скъпи алкохолни напитки. Компанията Maker’s Mark, която е собственост на Beam Suntory, дори произвежда пури, които са с подобрен аромат, напомнящ този на нейния бърбън.
Тези странни маркетингови тактики имат сериозна цел. През 2008 г. производителите на алкохол се насочиха към горния сегмент на пазара, за да компенсират забавянето на продажбите на по-евтините им продукти. Това означава, че за тях става все по-важно да правят най-богатите си клиенти щастливи.
Потреблението на вина и спиртни напитки в Северна Америка, които са на стойност над 100 долара, се увеличи с 60% през 2013 г. Тази категория продукти отбеляза 23% среден ръст на продажбите през последните пет години. За сравнение ръстът на продажбите на продукти, които струват под 20 долара, е 3,9% през същия период според IWSR, която прави проучвания на индустрията.
Diageo, най-големият производител на спиртни напитки в света по продажби, е по-зависим от всякога от продуктите си от най-висок клас. Подразделението за луксозни продукти на компанията увеличи продажбите си с 14% през последната фискална година.


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград