Делът на директорите на швейцарски компании за часовници, които твърдят, че са песимистично настроени за перспективите пред индустрия, се е удвоил. Това кара компаниите да се насочват към онлайн пространството в търсене на купувачи, сочи нов доклад на Deloitte, цитиран от Bloomberg.
Половината от анкетираните директори са посочили, че смятат компаниите за електронна търговия, които препродават техни продукти, за най-важния канал за продажби за следващата година, допълва докладът. Делът на респондентите, които са песимистично настроени за бъдещето на индустрията, е нараснал до 82% от 41% година по-рано.
Въпреки че швейцарските производители на часовници традиционно са предпазливи към електронната търговия заради рисковете от продажбата на фалшификати по интернет, сега индустрията става все по-отворена към идеята, в опит да привлече по-младите потребители.
Миналата година TAG Heuer сключи ексклузивно партньорство за електронна търговия с JD.com, най-голямата китайска компания за директни онлайн продажби. Cartier също разшири онлайн присъствието си. Износът на швейцарски часовници поема надолу за втора поредна година, след като слабото търсене в Азия се пренесе и в Европа.
По думите на Карин Зегеди, ръководител на отдела за мода и луксозни стоки в Deloitte Switzerland, преди производителите на швейцарски часовници са вярвали, че продуктите им са от прекалено висок клас, за да бъдат търсени от клиентите онлайн.
„Но сега осъзнават, дори и най-скъпите марки, че е модерно да бъдеш онлайн, така че не могат да си позволят да пропуснат“, коментира още тя.
Производителите на часовници обикновено навлизат в електронната търговия, разчитайки първоначално на специализирани сайтове като Tourneau, преди да разработят собствени онлайн бутици, посочва Зегеди.
На фона на мрачните перспективи, САЩ и Индия са пазарите, сочени за такива с най-голям потенциал, като всеки от тях е споменат от 22% от респондентите, показва проучването.
Докладът на Deloitte е базиран на запитване, направено между май и юли тази година сред 50 директори на компании.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?