Tiffany & Co. отчете печалба за третото тримесечие, която се оказа под прогнозата на анализаторите, и намали прогнозата за печалбата си за тази година, тъй като силният долар и сложните икономически условия натежаха върху продажбите на луксозни бижута, пише Bloomberg.
Печалбата достигна 70 цента на акция, като се изключат някои елементи, посочват от базираната в Ню Йорк компания. Средната оценка на анализаторите беше за 75 цента на акция. Печалбата на акция ще спадне с 5 до 10% през тази година. Предишната прогноза беше за спад от около 5%, твърди компанията.
Резултатите подчертават предизвикателствата, пред които търговците на дребно като Tiffany са изправени, в лицето на силния долар, който намалява разходите на туристите, посещаващи САЩ, и намалява стойността на приходите, реализирани в чужбина.
Главният изпълнителен директор Фредерик Кюменал заяви, че икономическите сътресения също влияят негативно на апетита на купувачите за луксозни стоки.
“Несигурните икономически и пазарни условия в САЩ и други региони засягат потребителските разходи, което ни кара да бъдем по-предпазливи относно перспективите си в краткосрочен план”, допълва той.
През третото тримесечие приходите на Tiffany спаднаха с 2,2% до 938,2 млн. долара, което се оказа под средната оценка на анализаторите за 971,3 млн. долара.
Нетната печалба се увеличи повече от два пъти до 91 млн. долара, или 70 цента на акция, от 38,3 млн. долара, или 29 цента.
Дори и след отчитането на ефекта от силния долар продажбите на Tiffany все пак не оправдаха очакванията в повечето региони.
Сравнимите продажби в магазините, като се изключат валутните колебания, са спаднали с 6% в Северна и Южна Америка, а средната оценка на анализаторите беше за свиване с 2%. Сравнимите продажби в Европа спаднаха с 6%, а тези в Азиатско-тихоокеанския регион - с 2%. Прогнозата на експертите беше за ръст от 8,5% и 6% съответно.
Единствено в Япония резултатите надминаха очакванията. Там анализаторите смятаха, че сравнимите продажби ще скочат с 11,7%, а те се увеличиха с цели 24%.
Кюменал, който стана главен изпълнителен директор на компанията през април, се опитва да изгради лоялност към марката посредством линия от луксозни часовници и насочва Tiffany към нови пазари посредством общи проекти с други фирми. По-рано този месец фирмата си сътрудничи с търговеца на дребно Dover Street Market в опит да достигне до по-младите клиенти.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”