IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Спад на продажбите извън САЩ натежа на резултатите на Coca-Cola

Компанията отчете по-слаби от очакванията продажби, но печалбата надхвърли прогнозите

17:44 | 27.07.16 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Най-големият производител на безалкохолни напитки в света, Coca-Cola Co., отчете по-слаби от очакванията на анализаторите продажби за второто тримесечие. Основен фактор за това са спадащите приходи от чужбина, които натежават над умерения ръст в САЩ, предаде Bloomberg.

Продажбите се понижават с 5,1% до 11,5 млрд. долара, отчете в сряда базираната в Атланта компания. Прогнозите на анализаторите бяха за средно 11,6 млрд. долара. Печалбата на акция възлиза на 60 цента, което надхвърля консенсусните очаквания за 58 цента.

Главният изпълнителен директор на Coca-Cola Мухтар Кент въведе опаковки с нови размери и стартира програма за съкращаване на разходите с 3 млрд. долара, но тези усилия не успяват да компенсират забавянето на приходите от чужбина. Продажбите през второто тримесечие се понижават във всички региони, с изключение на Северна Америка, където нарастват с 2,2 на сто.

Акциите на Coca-Cola поевтиняха с 2% до 44 долара за брой по време на сутрешната търговия в Ню Йорк. От началото на годината до вторник книжата на компанията са поскъпнали с 4,5%.

Coca-Cola понижи прогнозата си за т. нар. органични приходи, които изключват влиянието на сливания, придобивания и валутни колебания. Сега очакванията са за 3% ръст тази година спрямо по-ранната прогноза за нарастване с 4-5%.

Продажбите на компании като Coca-Cola, PepsiCo Inc. и Dr Pepper Snapple Group се свиват, защото потребителите търсят по-здравословни алтернативи и потреблението на газирани напитки спада.

Coca-Cola отчете, че обемът на глобалните ѝ продажби е останал почти без изменение през второто тримесечие.

За да се противопостави на дългосрочния спад на потреблението на газирани напитки, компанията разшири портфолиото си от продукти. През миналия месец тя придоби дял в L.A. Aloe LLC, производител на вода с алое. Компанията инвестира също в производителя на органични сокове Suja Life LLC с възможност да купи целия бизнес след три години. По-рано Coca-Cola придоби дялове и в производителя на енергийни напитки Monster Beverage Corp. и в Keurig Green Mountain Inc.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:18 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още