Американската кафе верига Starbucks планира да засили глобалния си бизнес с чай до 3 млрд. долара през следващите пет години. От днес компанията започва да продава нова линия от напитки с чай, известни като Teavana, в азиатско-тихоокеанския регион, след като миналата седмица представи продуктите в Китай.
Китай е най-бързо разрастващият се пазар на Starbucks, коментира Bloomberg. Базираната в Сиатъл кафе верига отваря 500 кафенета годишно в най-населената страна в света, като цели да открие общо 3 400 кафенета до 2019 г.
Компанията разчита на Китай за инерция на растежа, възползвайки се от любовта към чая, която създава пазар за 63,2 млрд. юана (9,5 млрд. долара) - почти 10 пъти по-голям от пазара на кафе в страната. Новите чаени продукти на Starbucks съвпадат по-добре и с нарастващото търсене на китайските потребители на продукти, които насърчават здравословния начин на живот.
„Тенденцията към здравословен начин на животсе засилва в Азия и както с повечето неща усвояването на нови тенденции в Китай е по-бързо, отколкото в останалата част на света“, казва Матю Краб, ръководител на азиатско-тихоокеанските проучвания в Mintel Group. “В Азия има силна чаена идентичност, която е в добра хармония най-вече с азиатската позиция към здравето, тъй като е фокусирана по-скоро върху превенцията, отколкото върху лечението. Поради това продуктите с чай вероятно ще отбележат силен растеж“, прогнозира той.
Starbucks придоби Teavana – линия от чай и чаени къщи, през 2012 г. и твърди, че напитките се справят добре в американските кафенета. Търсенето на по-здравословна храна и напитки от потребителите в САЩ е засилило чаения й бизнес с 12% през миналата година. Най-добре продаваният продукт – студеният чай, дори отбелязва ръст на продажбите от 29%.
В Китай много по-големият пазар за феновете на чай се разширява с около 6%, т.е. с подобен на кафето темп. За Азия, където пиенето на чай е широко разпространен навик, Starbucks трябваше да създаде чаени напитки в много по-смели и изтънчени комбинации, за да привлече интереса.
Предложенията в Азия включват черен чай с червен грейпфрут и мед, както и зелен чай с алое вера и круша. Тези рецепти са доста по-сложни в сравнение с най-продаваните продукти в САЩ, като черен чай с манго и зелен чай с праскова.
Starbucks обаче може и вече да е закъснял с плана си, тъй като растежът на пазара за чай в Китай се е свил до 5,8% през миналата година. Забавянето е осезаемо в сравнение с ръста от 18% през 2010 г., сочат данни на Euromonitor.
“Чаят, разбира се, е развит пазар в Азия“, казва Краб. „Съществува от хиляди години и видяхме колко бързо чаят с балончета стана известен сред тийнейдържите в Азия преди няколко години. Тъй като тези млади потребители вече са по-големи, те преминават към нещо по-изтънчено, където може да се наложи Teavana”, посочва той.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
преди 9 години Как ще ги стигнем китайците?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар