Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilever планира обратно изкупуване на акции на стойност 5 млрд. евро и продажба на бизнеса си с хранителни продукти за мазане. Намеренията са част от усилията на компанията да запази независимостта си, след като отхвърли оферта за придобиване от Kraft Heinz, съобщава Bloomberg.
Собственикът на сапуните Dove и майонезата Hellmann повишава целта си за икономии на разходите и предприема стъпки, за да увеличи дивидента си след стратегически преглед, наложен от непоисканата оферта за придобиване за 143 млрд. долара, която американската компания отхвърли през февруари два дни след представянето ѝ. Unilever планира да намали рекламните разходи и ще съкрати неназован брой работни места, като ще преосмисли и двойната англо-холандска структура.
„Преструктурирането и промените са просто част от живота в нашата индустрия“, заяви главният финансов директор Греъм Пикетли в интервю.
Обявените промени са „достатъчно, за да подкрепят последното поскъпване на акциите, но не са достатъчно, за да подкрепят бъдещо изменение на рейтинга“, коментира анализаторът от Natixis Пиер Тегнър.
Бизнесът с продукти за мазане ще бъде продаден или преструктуриран, казва компанията. Подготвя се и интегриране на бизнесите за храни и освежителни напитки в подразделение, което ще бъде базирано в Холандия. Компанията обмисля и опростяване на двойната си правна структура, при която тя е публична компания както във Великобритания, така и в Холандия.
Unilever отчита „много голям“ интерес към бизнеса с продукти за мазане от фондове за частен капитал, казва Пикетли, като не назовава имена. Компанията е убедена, че може да продаде бизнеса на подходяща цена, добавя той.
Промените ще доведат до някои съкращения на позиции в старшия и средния мениджмънт, допълва главният финансов директор. Компанията очаква и икономии от дейността си по обществени поръчки и маркетинг. Сред другите промени са и план за намаляване на броя реклами, които поръчва, с 30%, казва още той.
Unilever повишава и целта си за икономии на разходите до 6 млрд. евро от 4 млрд. евро и допълва, че дивидентът също ще бъде увеличен с 12%. Компанията очаква да намали разходите с 3,5 млрд. евро от 2017 г. до 2019 г. в резултат на мерки за по-добра ефективност.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат