През последните 30 години Китай се превърна от обикновено премигване на радара на луксозни брандове до вероятно най-важния пазар на луксозни стоки в света, коментира Quartz.
През 80-те години имаше малко марки, които работеха в страната заради строгите ограничения на китайското правителство спрямо чуждите компании. Но от 2000 г. насам с началото на големите политически, икономически и социални промени, луксът наводни страната. До 2010 г. повече от 40 бранда вече бяха навлезли в Китай и бяха възнаградени с продажбите си.
Именно затова когато Китай започна да обезценява валутата си на 11 август в опит да даде тласък на икономиката и местните производители, понижавайки юана с 3% спрямо долара, луксозните марки се притесниха. Някои – повече от други.
Някои марки разчитат на китайските потребители за голяма част от приходите си, много от тях генерирани от купувачи, пазаруващи извън страната. Спад на китайските разходи в луксозния сектор директно удря компаниите, разчитащи на китайските купувачи, където и да правят те покупките си.
За да прецени доколко обезценяването на юана им е навредило, Deutsche Bank определя марките, които разчитат най-много на Китай за приходите си. Начело в класацията са Swatch, Ferragamo, Burberry и Gucci.
Цифрите са сериозни, но се повишават още повече, когато се вземат предвид луксозните покупки, направени от китайските потребители извън страната. Китайските купувачи харчат повече за луксозни стоки извън Китай отколкото у дома, често на места като Япония или Европа с благоприятни валутни курсове. Swatch и Richemont, компании за луксозни часовници и бижута, получават повече от 40% от приходите си от продажби на китайски купувачи на световно ниво, твърди Deutsche Bank.
Deutsche Bank подчертава, че обезценяването на юана не трябва да предизвика толкова много негативи, колкото пазарът очаква. Това умерено мнение бе подкрепено през миналата седмица от анализатор на Exane BNP Paribas. Според оценките на Deutsche Bank ако юанът се обезцени с общо 5% спрямо останалите валути и брандовете не вземат мерки за противодействие (което е малко вероятно), „потенциалното негативно въздействие върху печалбата ще бъде средно около 4%“. Влиянието върху Swatch ще бъде малко по-сериозно, като компанията ще загуби 7%.
Това определено е загуба, която брандовете не искат да отчитат, а в краткосрочен до средносрочен план продажбите може също да намалеят, ако Китай продължи да обезценява юана. Но, както посочва Deutsche Bank, очаква се китайската икономика да продължи да се разраства, а заедно с нея и продажбите в луксозния сектор. „Голямата средна класа на Китай ще продължи да подкрепя ръста на търсенето на луксозни стоки за много години напред“, пише още банката.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима