САЩ си има Ford, Европа - Volkswagen, Япония - Toyota, а Северна Корения - Pyeonghwa Motors. Да, водената от диктатора Ким Чен Ун държава също има автомобилно производство.
Всъщност автомобилната компания е единствената в страната, като произвежда малък брой коли в своя завод в пристанищния град Нампо. А моделите й са копие или лицензен вариант на азиатски или европейски автомобили.
Андрей Ейбрахамиан, директор на отдел "Изследователска дейност" в севернокорейската неправителствена компания Choson Exchange, посети шоурум на Pyeonghwa Motors в столицата Пхенян, като разпространи брошурите на предлаганите от автомобилната компания модели.
Шоурумът прилича много на тези, които сме свикнали да виждаме в Европа, разкрива Ейбрахамиан пред изданието Mashable. Центърът разполага с редица изложени автомобили, дава възможност за тестдрайв, както и за закупуване на резервни части. Въпросните брошури също изглеждат съвсем в реда на нещата - представят данни за размерите на колата, за разхода на гориво, за максималната скорост и т.н.
Колите на Северна Корея са предимно седани и всъдеходи, обяснява Ейбрахамиан. Мощността на моторите им обикновено е ниска, от порядъка на 80 к.с.
Що се отнася до дизайна, то Pyeonghwa Motors обикновено залага на клонирането на европейски или азиатски коли, но все пак произвежда и автомобили с уникален дизайн. Някои автомобили се водят разработка на Pyeonghwa Motors, а други са създадени по лицензи на китайската Brilliance и на Fiat.
Компанията Pyeonghwa Motors е създадена през 1999 година, като името й означава „Световен”. Заводът й има капацитет от 10 000 автомобила годишно, но обикновено от конвейера не слизат повече от 1 000-1 500 коли на година. През миналата година, например, са произведени 1 600 автомобила, разкрива Андрей Ейбрахамиан.
И още нещо любопитно - въпреки че почти няма производство, както и конкуренция, Pyeonghwa Motors прави мащабни рекламни кампании.
Всички снимки на колите от Северна Корея вижте в Automedia.bg


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас