„Засушаването“ на американския автомобилен пазар продължава. Както местните, така и чуждестранните компании се сблъскват с продължаващото нежелание на американците да купуват нови коли.
Особено силно е засегнат лидерът General Motors. През юли компанията е продала 226 107 автомобила, което е с 15% по-малко отпреди година. С това американците успяват да останат „на косъм“ пред конкурентите от Toyota, които успяват да повишат продажбите с 3,6 на сто до 222 100 коли, предава Ройтерс.
Японците успяват да отчетат през юли доста по-добър бизнес от втория по големина американски производител Ford, който през юли с 200 200 продажби отчита спад от 7,5 на сто. При италианско-американския концерн Fiat Chrysler Automobiles положението е още по-зле, като тук продажбите се сриват с 10% до 161 500 коли. Другите японски производители - Honda и Nissan, отчита спадове от по 3 на сто.
Спадащото търсене се отразява и на европейските компании. Особено слабо е представянето на BMW. Като цяло базираната в Мюнхен компания е продала 26 363 автомобила от марките си BMW и Mini – с 13,7 на сто по-малко на годишна база. При основната марка BMW понижението е от почти 15%, което съответства на 21 965 коли. Само при джиповете от серията X има известно нарастване.
Като цяло силното в САЩ търсене на по-мощни джипове се отразява добре и на Porsche. През миналия месец, който е с един ден по-кратък от юли 2016 г., компанията е продала 3901 коли, като малкият ръст от 0,6 на сто се дължи преди всичко на новия модел Macan.
Компанията майка VW, която в момента е под силен натиск в САЩ заради дизеловия скандал, е продала с 5,8 процента по-малко коли с бранда Volkswagen. 27 091 превозни средства са били продадени през юли. Особено при най-важните за САЩ модели Jetta и Passat има спад на продажбите. Независимо от това VW се справя сравнително добре на отслабващия американски пазар с ръст на продажбите от 5,9% за тази година. Дъщерната компания Audi отчита през юли с 2,5% повече продажби на нови превозни средства за клиенти от САЩ в сравнение със същия период на миналата година.
За Daimler юли се оказва предизвикателен месец, както се изрази директорът за САЩ Дитмар Екслер в Атланта. Иначе казано – компанията е продала с 9,2 на сто по-малко коли от марката Mercedes Benz. Ако към тях се добавят вановете и марката Smart, спадът дори е по-голям. Затова Екслер залага големи надежди на новите продукти, които ще се появят на пазара през втората половина на годината.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас