Германският концерн Volkswagen AG съобщи две важни имена, които са пряко свързани с Дизелгейт. Едното е на новия ръководител на отдела за стратегическо развитие, а другото на виновника за дизеловия скандал.
Новият шеф на отдела за стратегическо развитие на Volkswagen AG е Томас Седран, бивш ръководител на Opel. 51-годишният мениджър ще поеме поста от 1 ноември, като ще докладва директно на председателя на управителния съвет на концерна Матиас Мюлер, се казва в официално съобщение на производителя от Волфсбург.
Седран е бивш футболист, като от юли 2012 до февруари 2013 г. бе начело на Opel. Няколко месеца след това той бе назначен за шеф на марките Chevrolet и Cadillac към европейското подразделение на General Motors. А след като стана ясно, че американският производител се изтегля от Европа, топ мениджърът напусна концерна.
Що се отнася до виновника за избухналия скандал с манипулираните резултати на дизеловите двигатели, това е шефът на отдела за разработка на силови агрегати Хано Йелден, съобщават от концерна. През 2007 г. той лично е настроил софтуера на моторите, за да могат те да излъжат тестовете за вредни емисии, се казва в информацията.
Йелден работи за концерна от 22 години, като е отговарял за електрониката при двигателите и трансмисиите, а също така и за системите, които я контролират.
Самият инженер отрича да има участие в скандала, но той вече е уволнен от поста си, а германската прокуратура е започнала разследване срещу него. Заедно с Йелден са освободени още над 10 топ мениджъри, както и редица отговорни инженери, които също са участвали в разработката на проблемните двигатели.
Припомняме, че Volkswagen призна в средата на септември, че е манипулирал в САЩ тестовете за вредните емисии на своите дизелови автомобили. Според данни на компанията в глобален мащаб са засегнати около 11 млн. автомобила.
По-рано през месеца прокуратурата на германския град Брауншвайг обискира централата на концерна във Волфсбург и офиси в други градове. Целта на мерките е запазване на документи и данни, които да предоставят информация за точните действия на тези служители от компанията, които са участвали в манипулирането на емисиите на отработените газове от дизеловите автомобили, както и на тяхната идентичност.
До 78 млрд. евро може да коства дизеловият скандал на Volkswagen Group, сочат изчисленията на швейцарската банка Credit Suisse, цитирани от CNN.
Повече за скандала можете да прочетете тук!
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?