Специално създаденият автомобил Honda S-Dream успя да подобри постиженията на хиперколите Hennessey Venom GT и Bugatti Veyron Super Sport, които през последните години се борят за званието най-бърз сериен автомобил на планетата.
За разлика от тях, Honda S-Dream не е серийна машина, а е построена от 16 инженери на японската компания именно с цел поставянето на световен рекорд за скорост. Опитът за него бе направен в края на миналата седмица на соленото езеро Боневил в САЩ.
Официалният резултат на екипа на Honda е 261,875 мили в час (почти 418,4 км/ч) на дистанция от 1 км и 261,966 мили в час (421,59 км/ч) на дистанция от 1 миля.
Машината дори е успяла да развие 266 мили (428,1 км/ч), но нейният пилот не е успял да повтори това при придвижването обратно. А изискванията за скоростни рекорди на Международната автомобилна федерция изискват точно това.
За направата на автомобила е използван двигателят от мини-роудстъра Honda S600, който в серийната си версия развива едва 64 к.с. Инженерите на екипа са модернизирали агрегата, като в крайна сметка скромният 3-цилиндров мотор с обем 660 куб. см е успял да развие мощност от 200 к.с.
Още снимки - в Automedia.bg


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?