Тенденциите за развитие на електромобилния пазар са положителни, възходящи и устойчиви не само в европейски и световен мащаб, но и в България. Това каза в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria председателят на Индустриалния клъстър Електромобили (ИКЕМ) Илия Левков.
"Трендът е устойчив и с големи темпове, ако говорим с проценти. В абсолютна стойност нещата са малко по-различни. За да може да стартира тази индустрия, която е огромна в световен мащаб, действително трябва да има системен подход от страна на институциите. Липсата му води до несистемни резултатите".
Електромобилите в България са едва 0,01%, около 450, като в това число има и електрически мотопеди, мотоциклети, хибриди, но не са включени превозните средства, които са плод на "много добрия, новаторски български дух и експериментиращ, компетентностен модел", благодарение на който има и самоделни електрически автомобили. Те не са включени в официалния журнал, каза Левков.
"Електроавтомобилът няма да победи конвенционалните автомобили, защото е по-скъп, а защото е по-добър и по-качествен. Всички мобилни телефони също бяха много скъпи, но сега ни ги предоставят за ползване и комуникация. Електромобилите ще бъдат новият начин за придвижване и новото отношение към използване на енергията".
Най-добрият пример за използване на автомобили, захранвани с електрическа енергия, е Норвегия, каза специалистът.
"Там започнаха със системен подход от стимули, възможности и привилегии, които доведоха до това, че една световна фирма всеки месец отбелязва ръст в продажбите между 10-15%, което предизвиква дори бизнес ревност. Естония, която не е богата на петролни залежи, вложи средствата, получени от продажба на въглеродни емисии в закупуване на над 600 електрически автомобила за държавната и общинска администрация".
Още новини от Bloomberg TV Bulgaria


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
преди 9 години Бях мернал една такава Tesla Model S да ти кажа особено се съмнявам тая кола да е на някой контрольор от градския транспорт по-скоро е някой "бизнесмен" айде нека така да го кажем, цената на същата кола в mobile.de e близо 100К евра .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Не мисля, че някой "бандит" би си купил подобна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години е колко % да са в най-бедната държава кво искат добре поне, че някой бандит си купи някоя лъскава играчка Тесла там да си цъкат лятото ка Сл. Бряг и да му се възхищават само къде ги зареждат ей тука е най-големия Х нешо ако стане по пътя за морето и ше треа да си носи тока в джоба, за да зареди летящата чиния ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар