Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Европейски съд сви държавната помощ за нов завод на BMW

Германският концерн ще получи едва 17 млн. евро вместо поисканите 45 млн. евро

Европейски съд сви държавната помощ за нов завод на BMW

Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен концерн BMW ще разполага с по-малка помощ за изграждането на нов завод за електрически автомобили в Лайпциг. Причината е решение по казуса от Съда на Европейския съюз. Вместо регионално подпомагане от 45 млн. евро сега държавата ще може да предостави само 17 млн. евро. По-високата сума не съответствала на правилата за вътрешния пазар.

Съдът на ЕС постанови, че за размера на заявените субсидии са значими само допълнителните разходи, осъществени за изграждането на завода в Лайпциг. Производство на подобен завод в Мюнхен би струвало със 17 млн. евро по-малко и само тази сума би могла да бъде компенсирана с държавни ресурси. Не е доказано обаче, че помощта, надхвърляща тази сума, би допринесла за допълнителна инвестиция на BMW в Лайпциг. 

Още по темата

По този начин съдът последва мнение на Европейската комисия, която преди три години вече ограничи помощта за BMW в Лайпциг. С подкрепата на провинция Саксония концернът внесе иск. Сега според говорител BMW ще стигне до следващата инстанция и ще атакува присъдата в Съда на ЕС. Базираната в Мюнхен компания разполага с два месеца, за да направи това.

По-високата субсидия би нарушила конкуренцията и би попречила на други конкуренти да инвестират средства, става ясно от мотивите на съдиите. Според съда не може да се изключи, че по-високата помощ може да служи само за предотвратяване на рисковете, свързани с инвестициите, и за предоставяне на допълнителна ликвидност на дружеството. Това би било неразумно укрепване на позицията на BMW на пазара.

Концернът изрази изненада от решението на базирания в Люксембург съд. „С драстичното намаляване на помощта в крайна сметка BMW се глобява заради пренасянето на иновативен инвестиционен проект в един необлагодетелстван регион", казва говорител на компанията. "Според логиката на Европейската комисия BMW би могла да получи помощта в пълен размер, само ако в Лайпциг бъде преместено производство на конвенционални, а не електрически коли. Това е неоценяване на пионерите в тази технология като BMW Group", пояснява компанията. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Радина Колева

Последни новини

Коментари (0)


Още от Новини
Tesla ще прави собствени чипове за автономните коли