Автомобилната компания Ford Motor обяви в четвъртък по-ниска нетна печалба за тримесечието, която все пак задминава очакванията на анализаторите, и потвърди прогнозите си за печалбата преди данъците за 2017 г., съобщава Ройтерс.
Печалбата на втория по големина производител на автомобили в САЩ е спаднала през тримесечието на фона на по-високите разходи и инвестиции и лекия спад на продажбите на превозни средства. Компанията предупреди инвеститорите в края на март, че по-високите разходи и по-ниският обем на продажбите ще имат влияние върху печалбата за тримесечието.
Главният финансов директор Боб Шанкс заяви пред репортери в централата на компанията в Деърбърн, Мичиган, че по-високите разходи на Ford за 2017 г. са били направени до голяма степен през първото тримесечие и резултатите през останалата част от годината ще останат без промяна или ще отчетат леко подобрение.
Ford заяви, че все пак очаква да постигне годишна печалба преди данъците за 2017 г. от около 9 млрд. долара, което обаче ще е под рекорда от 10,4 млрд. долара през миналата година.
Автомобилната индустрия в САЩ се радва на годишен ръст на продажбите от края на Голямата рецесия и през 2016 г. постигна 17,55 млн. продадени превозни средства. Анализатори и инвеститори от Wall Street очакват лек спад в продажбите тази година.
Ford отчете нетна печалба за първото тримесечие от 1,6 млрд. долара, или 40 цента на акция, което е с 36% по-малко от 2,5-те млрд. долара, или 61 цента на акция, година по-рано. Средно анализаторите очакваха печалба на акция от 35 цента.
Приходите на производителя на автомобили за тримесечието са се повишили до 36,5 млрд. долара от 35,3 млрд. долара на годишна база. Анализаторите очакваха приходи от 34,7 млрд. долара.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?