Главният инженер и член на управителния съвет на компанията Audi Щефан Книрш е подал оставка. Това е станало след заседание на Борда на директорите, който е взел решението за раздяла със специалиста, съобщиха от прес-службата на производителя на автомобили от Инголщат.
Причини за уволнението на инженера не се разкриват.
Книрш започва работа в Audi през 1990 г., когато постъпва в отдела за конструиране на двигатели. През 1996 г. специалистът преминава в Porsche, където 5 години по-късно оглавява отдела за разработка на нови агрегати. От 2013 г. той отново се връща на работа в Audi, като влиза и в състава на съвета на директорите. От 1 януари тази година Книрш оглавява отдела за изследвания и нови разработки на компанията.
Според изданието Automotive News решението за раздяла с Книрш е свързано със скандала с манипулираните дизелови двигатели на концерна Volkswagen AG, който избухна през есента на 2015 г. Разследване на американската юридическа кантора Jones Day доказа, че Кирш е знаел за използването на софтуер, който лъже за екологичните данни при 3-литровите агрегати на Audi. Въпреки това по време на разпитите му инженерът е излъгал властите.
Книрш е поредната влиятелна фигура във Volkswagen AG, която напуска компанията заради „Дизелгейт”. Първи си тръгна бившият генерален директор на концерна Мартин Винтеркорн, а след него бяха уволнени главните инженери на трите водещи марки Volkswagen, Audi и Porsche — Хайнц-Якоб Нойсер, Улрих Хакенберг и Волфганг Хатц.
Още новини с автомобилна тематика - в Automedia.bg


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис