Нетната печалба на корейския автомобилен производител Hyundai Motor намалява по-бавно от очакваното благодарение на слабата местна валута, която увеличава постъпленията от бизнеса зад граница, съобщава MarketWatch.
Нетната печалба на компанията за периода април – юни е в размер на 1,76 трлн. корейски вона (1,55 млрд. долара), което е с 1,5% по-малко спрямо 1,79 трлн. вона година по-рано. Резултатът обаче е по-добър от очакванията на пазара за печалба в размер на 1,67 трлн. корейски вона.
На оперативно ниво компанията отчита леко повишение, което слага край на серията от понижения през последните осем тримесечия. През трите месеца до юни оперативната печалба на Hyundai Motor нараства с 0,6% до 1,76 трлн. вона спрямо същия период на миналата година, а приходите се увеличават с 8,1% до 24,68 трлн. вона.
Въпреки това анализаторите прогнозират трудно трето тримесечие за автомобилната компания заради по-слабото търсене на големите световни пазари.
Продажбите в Китай, най-големият пазар за Hundai, се подобряват, но компанията очаква втората половина на годината да бъде по-трудна, което помрачава перспективите за изпълнение на заложената цел от 5,1 млн. продадени автомобила в световен мащаб.
По-добрите резултати през второто тримесечие се случват в момент на стачки, посочва още MarketWatch. Миналата седмица служители на компанията обявиха стачка с искане за по-високи заплати за пета поредна година, с което спряха за няколко дни производството на някои от най-големите заводи.
В същото време потребителите преместиха предпочитанието си от седаните от среден клас като Sonata и компактните седани Elantra към по-големи джипове и лекотоварни автомобили.
Hyundai обяви, че планира да увеличи производството на спортни автомобили като кросоувъра Tucson в заводите си в Китай и САЩ, за да отговори на нарастващото търсене за офроуд превозни средства.
Петият по големина производител на коли по продажби, като се вземе предвид и дъщерната ѝ компания Kia Motors Corp., търси начин да насърчи бизнеса си в Китай, след като продажбите там паднаха през последната година за първи път от 2007 г. насам.
Забавянето на втората по големина икономика в света оказа влияние и продажбите в Китай са се понижили със 7 на сто. На други развиващи се пазари също е бил отчетен спад на продадените коли, докато в САЩ, ЕС, Корея и Индия е отчетен лек ръст.
Общата печалба за 2015 г. е била 6,4 трлн. корейски вона, като е най-ниската от 5 години насам.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци