Германският производител Audi, който е част от концерна Volkswagen AG, официално призна, че е поставял на двигателите на моделите си софтуер, който е незаконен в САЩ, съобщава DPA. През септември същото стори и марката Volkswagen, която бе уличена в монтирането на програма, променяща резултатите от вредните емисии на дизеловите си мотори.
Пред американските власти от Audi са признали, че на моделите си с 3,0-литрови TDI V6 двигатели са поставени три софтуерни програми, за които не е било съобщено по-рано. Според американското законодателство една от тези програми може да бъде определена като "манипулиращо устройство". Подобен проблем бе открит и при 4-цилидровите дизели на Volkswagen, предлагани на моделите за САЩ.
От компанията от Инголщат обаче твърдят, че целта на софтуера не е била да манипулира резултатите от вредните емисии. Според говорител на концерна дори с допълнителната програма моделите на Audi с този дизелов мотор няма как да различат дали се движат по пътя, или са в режим на изпитания, както е при двигателите на Volkswagen.
Агрегатът 3,0 TDI се поставя и на модели на друга марка, която е част от Volkswagen AG - Porsche, но от нея засега няма официален коментар по случая. Общо 85 000 автомобили от моделите VW Touareg, Audi A6, A7, A8, Q5 и Q7, и Porsche Cayenne с този мотор са продадени на територията на САЩ.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всичко за скандала във Volkswagen четете тук


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате