Превърналият се в икона бус на Volkswagen празнува своята 65-а годишнина. Моделът, който все още е популярен и търсен от колекционери, е скициран за първи път през 1947 година, а през март 1950 г. се качва на конвейера.
Познат под редица имена - Bus, Camper, Kombi, Transporter, Bulli, хипарски ван - моделът е заимстван от оригиналния Beetle и използва голяма част от техниката му.
Volkswagen Type 2 (T1), както е официалното име на модела, излиза на пазара с 1,1-литров двигател с 24 к.с. и въздушно охлаждане. Въпреки това той е способен да натовари на борда си 8 души, а при отстраняването на задните седалки функционалният модел се превръща в просторен превозвач на товари с максимално тегло 750 кг.
Първоначално от модела се произвеждат по 10 екземпляра на ден, но силното търсене принуждава германската компания да изгради отделен завод за своя ван. Така само 5 години след старта на производство Type 2 (T1) е произведен в 100 000 екземпляра.
Тогавашният мениджър на фабриката Хенрих Нордхоф е добре запознат с нуждите на купувачите в следвоенна Германия, като иска да изгради прост и здрав автомобил за всекидневно ползване.
"Този автомобил няма да бъде третиран с детски ръкавици, а грубо и безотговорно. Ние трябва да отговорим на тези очаквания", казва инженерът.
Заръката му изглежда е изпълнена, тъй като екземпляри от модела все още се движат по пътищата на света. Type 2 (T1) се произвежда до 1975 година, а наследникът му - Т2, слезе от поточните линии преди едва две години. През есента на тази година трябва да видим шестото поколение на модела, произведен в над 11 млн. екземпляра.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Култовият Volkswagen Bus навърши 65
Тази година излиза шестото поколение на модела
09:40 | 12.03.15 г. 1Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Нагорещената икономика на САЩ предизвиква страхове у останалия свят
-
Голямото предлагане за Олимпиадата свива печалбите на собствениците на имоти в Париж
-
Към 18 април фискалният резерв е в размер на 10,9 млрд. лв.
-
Пазарите са жабата във врящата вода на конфликта между Иран и Израел
-
Разцъфването на вишните и евтината йена водят до бум на туристите в Япония
-
Малинов: Ще изпълня в пълен обем решението на НС за споразумението с "Боташ"
-
НАТО намеква, че Украйна има право да сваля самолети в Русия със западните ПВО
-
"Български пощи" ще предоставя универсалната пощенска услуга до 2030 г.
-
„Мъртвите“ сателити в орбита могат да повлияят на магнитното поле на Земята
-
Камарата на представителите в САЩ придвижи помощ от 95 млрд. долара за Украйна и Израел
-
Nasdaq и S&P 500 записаха загуби за шести пореден ден
-
Големият залог върху лихвените понижения на Фед през 2024 г. е мъртъв
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Нагорещената икономика на САЩ предизвиква страхове у останалия свят
-
Пазарите са жабата във врящата вода на конфликта между Иран и Израел
-
Как фондовият пазар на Швеция стана обект на завист в Европа
-
Разполовяването на биткойна е факт, какво предстои?
-
Nasdaq и S&P 500 записаха загуби за шести пореден ден
-
МВФ: Мекото кацане за европейската икономика е постижимо
2
преди 9 години Една от многото, наистина великолепни,коли на легендарната марка,които са издържали теста на времето и са се превърнали в истински емблеми на германското и световното автомобилостроене. отговор Сигнализирай за неуместен коментар