Мениджърът, който трябваше да изчисти репутацията на Volkswagen след скандала "Дизелгейт", напусна компанията заради спор около правомощията ѝ, съобщава Automedia.
Кристине Хохман-Денхарт, член на управителния съвет на VW, занимаваща се с правните въпроси, се оттегля, съобщи Bloomberg в четвъртък. От компанията потвърдиха информацията със съобщение, според което оставката е "в резултат на различия във вижданията за отговорностите и бъдещите оперативни структури в отдела, който тя ръководи". Позицията ще бъде поета от Хилтруд Вернер, досега шеф на одитния отдел.
65-годишната Хохман-Денхарт е сред най-уважаваните юристи в Германия, дългогодишен съдия във Федералния конституционен съд. Преди да бъде привлечена от VW миналата година, тя бе член на борда на Daimler с приблизително същите отговорности.
Лично президентът на надзорния съвет на VW Ханс Дитер Пьоч се обади на колегата си от Daimler Манфред Бишоф, за да го помоли да прекрати предсрочно договора й. Хохман-Денхарт бе смятана за ключова фигура в опитите на концерна да изчисти репутацията си след Дизелгейт и да реши възникналите от скандала правни проблеми в Европа и отвън океана.
Само седмици след назначението й обаче новият шеф на VW Матиас Мюлер доведе със себе си от Porsche Манфред Дьос като главен юридически съветник. На теория Дьос трябваше да е подчинен на Хохоман-Денхарт, но всъщност той е член на управителния съвет на Porsche Automobil Holding, най-големия акционер във VW. Според запознати конфликтът между двамата е започнал от самото начало. Тъкмо Дьос е провел преговорите с американските власти, с които VW постигна в средата на януари споразумение да изплати глоби за 4,3 милиарда долара. Очаква се на 24 февруари адвокатите на компанията да пледират "виновни" при разглеждането на обвиненията от съда в Детройт.
В същото време последиците от скандала „Дизелгейт” продължават да се стоварват със страшна сила върху концерна в САЩ. След изплащането на глоби и компенсации на клиентите си, сега производителят ще трябва да обезщети и своите дилъри.
Решението е на съдията Чарлз Брейер, който гледа делото срещу концерна. Той е наредил на Volkswagen да изплати компенсации на дилърите на марката в САЩ заради претърпените от тях финансови загуби от сканадала. Така всеки един от тях през следващите 18 месеца трябва да получи по 1,85 млн. долара. В САЩ има точно 650 дилъра, което прави плащане на още 1,2 млрд. долара.
С тази сума общите глоби, обезщетения и компенсации, които Volkswagen трябва да плати на територията на САЩ, вече надхвърля 22 млрд. Освен това скандалът с манипулираните дизелови двигатели на концерна доведе и до завеждане на съдебни дела срещу топ-мениджърите на концерна. Един от тях – Оливер Шмид, който е отговарял за това моделите на Vollkswagen да отговарят на екологичните норми в САЩ, вече бе арестуван и съдът отказа да го пусне под гаранция.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци