IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Peugeot спира нишовите си модели

Първо в историята отива купето RCZ, обяви шефът на компанията

14:26 | 28.04.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	RCZ. <em>Снимка: Peugeot</em></p>

RCZ. Снимка: Peugeot

Френският производител Peugeot ще се откаже от така наречените „нишови” модели, като първият, който отива в историята е купето RCZ. Това съобщи президентът на компанията Максим Пика, цитиран от Autocar.

Още след назначаването на Карлос Таварес за шеф на концерна PSA е станало ясно, че подобни автомобили – производство на Peugeot и Citroen, носят огромни загуби и трябва да бъдат спрени. Затова и концернът пуска в действие план „Back in Race” (Обратно в надпреварата), според който до 2022 г. гамата на двете марки от 45 модела трябва да бъде сведена до 26.

Според Максим Пика, линията на Peugeot ще бъде намалена до 13 модела. И първата крачка към достигането на тази бройка е отказът от купето RCZ. Върховата му версия разчита на двигател с 270 к.с., като вече е решено, че нова генерация на модела няма да има.

„Изчисленията ни показват, че 13 от основните модели на Peugeot представляват 95% от продажбите и носят цялата печалба на марката. Следователно останалите 13 модела са загуби, които трябва да бъдат премахнати”, коментира Пика.

Той не уточни кои машини ще последват RCZ, но се очаква на първо време това да бъдат 3008, 5008 и 4008, в чиято основа е Mitsubishi ASX. Първите два няма да изчезнат, а ще бъдат преработени в пълноценни кросовъри. Нещо подобно Opel ще направи със своите Meriva и Zafira Tourer.

В същото време Peugeot ще увеличи спортните модификации. Компанията наскоро пусна линията GT Line, GT-версии на хечбека и комбито 308, а в момента се готви и нова, още по-мощна R-модификация на 308.

Пика обясни и на пръв поглед изненадващото намерение на компанията – да махне „нишовото” RCZ R, но да пусне попадащото в същата категория 308 R. Според него в случая става дума за маркетинг – 308 R помага за продажбите на стандартното 308, докато RCZ R е допълнителна реклама за RCZ, което вече само тежи и носи загуби на Peugeot.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:16 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още