Продажбите на пътнически превозни средства в Китай са се повишили с най-бързи темпове за последните три години, като това представлява опит на потребителите да се възползват от данъчните облекчения за автомобили с малък двигател, повишавайки доставките от автомобилни производители от General Motors Co. до Great Wall Motor Co., предава Bloomberg.
Дилърите са продали 23,9 млн. коли, джипове и многофункционални превозни средства през миналата година, което представлява ръст от 15,9%, показват данните на местната асоциация на пътниците, публикувани във вторник.
Правителството намали наполовина налога от 10 на сто за продажбите, за да улесни търсенето, което доведе до най-високия процент на ръст от 2013 г. насам, когато Китай стана първата страна, в която бяха продадени 20 милиона нови превозни средства за дадена година.
„Сякаш става дума за гигант, който се нуждае от лекарства, за да поддържа здравето си", каза Сяо Жънсън, генерален секретар на Асоциацията на автомобилните дилъри в Китай. „Което означава, че най-големият в света автомобилен пазар не е достатъчно здрав, за да расте сам по себе си".
Но на фона на първия спад на продажбите в САЩ от години и на фона на увеличението на данъка върху продажбите в Китай до 7,5 на сто, световните автомобилни производители са изправени пред забавяне на търсенето на двата най-големи пазара за превозни средства. Към това следва да се добави и нарастващата протекционистка реторика от страна на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп, който заплаши с „голям граничен данък" превозните средства, внесени от Мексико.
Данъчното облекчение в Китай за автомобилите с малък двигател може се равнява на икономии, еквивалентни на няколко бензина за няколко месеца за нов струващ 119 800 юана (17 350 долара) седан Ford Escort, което накара купувачите да избързат със своите покупки. Това помогна и за изпразване на складовете в представителствата на марката, изпращайки индекса на инвентара на превозни средства, съставян от Китайската асоциация на автомобилните дилъри, до най-ниското ниво от декември 2013 г. насам.
Продажбите на джипове са се увеличили с 44 процента през 2016 г. до 8,8 милиона броя през миналата година, което е най-бързо растящият сегмент сред пътническите превозни средства, докато продажбите на седани са нараснали с 5,4 на сто до 12,1 милиона броя, според данните на асоциацията.
Анкетирани от Bloomberg анализатори и представители на бранша очакват растежа на общото търсене на превозни средства, включително на търговски превозни средства, да се забави до диапазона между 4 до 5% през тази година в резултат на увеличението на данъчната ставка. Данъчната промяна ще се отрази на Geely Automobile Holdings Ltd. и Great Wall Motor непропорционално с оглед на факта, че по-голямата част от техните продажби са на автомобили с малък двигател, пояснява анализаторът от Sanford C. Bernstein Робин Джу.
GM увеличи доставките си със 7,1 на сто до 3,87 милиона превозни средства през миналата година, насърчен от търсенето на неговите популярни спортни модели, като Buick Envision, докато продажбите на Ford Motor Co. нараснаха с 14 на сто до 1,27 милиона единици.
Geely отчита 50% ръст на продажбите през 2016 г. до 765 851 единици, насърчавайки компанията да си постави цел за продажбите от 1 млн. броя за 2017 г. Great Wall Motor, най-големият китайски производител на джипове, е продал 1,1 млн. броя превозни средства през миналата година, което е ръст от 26 на сто на годишна база.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате