Volkswagen (VW) намали значително броя на засегнатите от манипулацията на данните за отделяните емисии въглероден диоксид автомобили, съобщава FT.
Един ден преди изпълнителният директор и председател на борда на директорите на компанията да се яви пред инвеститорите и медиите за първи път след избухването на скандала компанията обяви, че засегнатите превозни средства са само 36 хил., а не 800 хил., каквито бяха първоначалните й прогнози.
Автомобилният производител обяви и че в голяма степен е приключил разследването за данните за емисиите въглероден диоксид – един от трите основни проблема, пред които VW се изправя след скандала от септември.
Първоначално германската компания смяташе, че ще трябва да преизчисли горивната ефективност на 800 хил. автомобила, което щеше да й струва около 2 млрд. евро. Сега обаче производителят смята, че ще се наложи преизчисляване на горивната ефективност на 36 хил. автомобила, както и корекция с “няколко грама” на емисиите въглероден диоксид. Това ще се отрази на потреблението на гориво с от 0,1 до 0,2 л на 100 км.
При останалите автомобили от VW не са открили признаци на незаконно подправяне на нивата на емисиите въглероден диоксид. Това означава, че не са необходими промени при превозните средства.
Компанията подчертава обаче, че предполагаемите разходи за ремонти в размер на 2 млрд. евро “не са потвърдени”. Резултатите от проверките производителят ще представи пред германските регулаторни органи, които ще ги проверяват преди Коледа.
Днес ще се проведе пресконференция на VW, на която ръководството на компанията се очаква да се фокусира върху другите проблеми, свързани с манипулациите на вредните емисии, включително и нивата на азотни оксиди.
Матиас Мюлер, новият главен изпълнителен директор на VW, и Ханс Дитер Пьоч, председател на борда на директорите, ще представят актуализация на разследването на компанията, както и промените в стратегията за бъдещото й развитие.
Разкритията повдигат допълнителни въпроси за комуникациите на VW. Инвеститорите продължават да оказват натиск върху компанията да очертае ясна стратегия за справяне със скандала. Според тях най-важното е да се даде обяснение за това как производителят на автомобили планира да се увери, че скандал от подобни мащаби няма да се случи отново.
Инвеститорите още нямат отговор и защо се разрази подобен скандал и настояват за въвеждане на система за контрол, който да гарантира, че няма да има повторение.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас