Критичната позиция към свободната търговия на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп може да повлияе върху бизнеса на Fiat Chrysler в Северна Америка, заяви главният изпълнителен директор на италианския производител на автомобили Серджо Маркионе.
Победата на Тръмп „определено променя правилата на играта, основно защото смятам, че има някои условия в САЩ, които все още не са разписани“, каза Маркиони по телевизия Bloomberg в завода на Alfa Romeo в Касино, Италия. Изявленията на Тръмп по търговията са „голям проблем“ заради влиянието на Северноамериканското споразумение за свободна търговия (NAFTA) върху дейността на Fiat в САЩ, Мексико и Канада.
Тръмп често критикува NAFTA по време на кампанията си, описвайки го като най-лошата сделка в историята и обвинявайки го за загубата на работни места в САЩ. Новоизбраният президент открои Ford Motor като производител, който прави автомобилите си в Мексико и призова за налагането на мито от 35% върху продукти, произведени от компании, които са изместили производството си от САЩ в други страни. От 2010 г. насам девет глобални производители на автомобили, включително General Motors Co., Ford и Fiat, са обявили инвестиции в Мексико за над 24 млрд. долара.
Fiat, който генерира по-големия дял от печалбата си с продажби в Северна Америка, е сглобил около 17% от превозните си средства за този регион в Мексико през първите десет месеца от годината, сочи Кевин Тайнан, старши анализатор на Bloomberg Industry. Почти всички от тези автомобили са били продадени в САЩ и Канада.
„Компанията ще понесе тежки разходи, ако администрацията на Тръмп успее да наложи 35-процентово мито върху превозните средства и части, внесени в САЩ“, каза тайнан.
Макионе предупреди през юни, че победа на Тръмп може да засегне опциите за производство в Северна Америка на автомобилната компания в зависимост от отношението му към NAFTA и подкрепата му за протекционистките възгледи. Главният изпълнителен директор на Fiat заяви, че не е разговарял с Тръмп, но че ще работи с новата администрация.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
преди 9 години Стана мнооого яко!От едната страна шевролет, от другата Тръмп.ВСИЧКИ, ПОВТАРЯМ ВСИЧКИ ,АВТОМОБИЛНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ РАЗЛИЧНИ ОТ АМЕРИКАНСКИТЕ ШЕ ТЪРПЯТ ЗАГУБИ, МИТА И ГЛОБИ ДОКАТО СЕ ИЗНЕСЪТ ОТ ПАЗАРА. Тръмп го иска само за себе си. Германците - най-наивни и губещи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години разбрали са автомобилистете, че в щатите без друго работят предимно латиносите. местната черна биомаса чака на помощи, белото е или ред нек или иска да е борсов спекулант или чиновник...велика страна ))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар