Скандалът с манипулираните данни за отделяните вредни газове от автомобилите с дизелови двигатели на Volkswagen се разраства. Според информация на германското списание Spiegel измамата не е организирана от „малка група“, както твърди концернът, а участие са взели поне 30 мениджъри.
Досегашното разследване от страна на вътрешния одит и юридическата фирма Jones Day във Volkswagen показва по информация на Spiegel, че „дългогодишната измама със забранения софтуер не е дело само на "малка група" от мениджъри. Въвлечени са били няколко десетки мениджъри на Volkswagen, като вътрешни източници твърдят за участие на най-малко 30 души.
„Групата на активните и пасивни съучастници все още може да се разшири“, казва източник на списанието, който участва в разследването. Дизеловият двигател EA 189 е бил преглеждан по време на своя оперативен период от 2008 г. до днес няколко пъти за това дали отговаря на стандартите за емисии на различните пазари.
#Abgasaffäre: Dutzende Manager in #VW-Skandal verwickelt - nicht eine "kleine Gruppe", wie bislang behauptet http://t.co/U3i6kWxCLC
— SPIEGEL ONLINE (@SPIEGELONLINE) October 14, 2015
Това, че този двигател е минавал проверките, без да е снабден с иначе скъпа система с урея, каквато обикновено се поставя на дизеловите двигатели, би трябвало „да направи подозрителен всеки разработчик на двигатели", казва един мениджър от VW, пожелал анонимност.
Така кризата във VW по подобие на скандала със Siemens се превръща в престъпление, което може да е включвало и приемането и даването на подкупи. И в базирания в Мюнхен концерн директорите от Борда първоначално твърдяха, че става дума за престъпления на "малка група хора". По време на разследването обаче няколко членове на Управителния съвет трябваше да се откажат от постовете си.
Новият изпълнителен директор на VW Матиас Мюлер ще информира в четвъртък висшето ръководство в Дрезден за статута на разследванията, планираното преразглеждане на засегнатите двигатели и потенциалните програми на строги икономии.
Повече за скандала можете да прочетете тук


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025