Американският производител на електромобили Tesla окончателно сложи край на безплатното зареждане в своите станции Supercharger.
Досега компанията даваше на всички свои клиенти право на неограничено безплатно зареждане в станциите. Закупилите Tesla след 15 януари обаче няма да имат това право. Те ще плащат по твърди тарифи, различни за отделните пазари.
Във Великобритания например цената е 20 пенса (23 евроцента) за киловатчас, което означава максимум 23 евро за пълно зареждане за най-мощните батерии. Компанията също така е изчислила колко ще струва на европейските собственици да изминат разстоянието от Рим до Париж (почти 1500 км) - около 60 евро.
Старите клиенти на Tesla си запазват правото на безплатно зареждане за целия жизнен цикъл на автомобилите им. Новите като частична компенсация ще получават ваучер за 400 киловатчаса веднъж в годината - на датата, на която е била доставена колата им.
В момента има изградени станции Supercharger в 795 локации по цял свят, с общо над 5000 зарядни колонки.
Tesla ще въведе и наказателна такса за онези автомобили, които престояват на колонките, след като вече са заредили. Това е нарастващ проблем за компанията, тъй като все повече клиенти си оставят автомобилите за дълго на станциите и пречат на останалите да ги ползват.
Затова в момента, в който зареждането приключи, собствениците ще бъдат известявани чрез мобилното приложение на компанията. За всяка следваща минута престой на колонката ще им се начислява еквивалентът на 45 евроцента глоба. "Потребителите не биха си оставили автомобила паркиран на колонката за бензин. Същото мислете би трябвало да се прилага и към нашите зарядни станции", заяви говорител на Tesla.
Още автомобилни новини можете да откриете в Automedia


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?