Най-големият европейски автомобилен концерн Volkswagen увеличава инвестициите си в нови модели, технологии и производствени бази, за да може до края на 2018 г. да се превърне в най-големия автомобилен производител в света, пише The Wall Street Journal.
В периода между 2015 и 2019 г. компанията ще инвестира 85,6 млрд. евро. Други 22 млрд. евро ще бъдат вложени през същия период в китайски смесени дружества, които не са включени в консолидираните отчети на германския концерн.
В досега валидния план за периода между 2014 и 2018 г. базираният във Волфсбург концерн предвиждаше да инвестира 84 млрд. евро. Освен това бяха предвидени и над 18 млрд. евро за китайските смесени дружества FAW и SAIC. Тези суми VW винаги уточнява отделно, тъй като джойнт венчърите не влизат в баланса на концерна.
„Високият натиск за иновации и нарастващите изисквания на законодателството в областта на въглеродните емисии за автомобилната индустрия ще продължават да изискват високи разходи за развойна дейност", заяви изпълнителният директор на VW Мартин Винтеркорн. По думите му VW разполага с финансовата мощ да разшири своето технологично лидерство и да постигне целите си до 2018 г. да стане световен лидер. Надзорният съвет е одобрил в петък инвестиционните планове на Борда на директорите.
64,3 милиарда евро от общата сума ще бъдат отпуснати за капиталови разходи, приблизително 56 на сто от средствата ще бъдат използвани в родната Германия. Съществена част ще бъде вложена в модернизацията и разширяването на продуктовата гама, особено в продуктовия сегмент на джиповете.
С това капиталовите разходи са средностатистически на нивото на приетия през миналата година инвестиционен план за периода 2014-2018 г. „Ние задържаме инвестициите в автомобилната дивизия за целия период на същото ниво - въпреки нарастващите изисквания и планирания бъдещ растеж", потвърди изпълнителният директор.
Преди време Volkswagen си постави за цел най-късно до 2018 г. да надмине Toyota като най-големия производител в света. За постигането на тази цел обаче компанията трябва да предвиди сериозни инвестиции, за да финансира нови модели, заводи и технологии.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
преди 11 години Май голяма част от парите ще дойдат от петролни компании за да не пускат модели на водород и ел.автомобили.VW не показват и не мислят в тази насока отговор Сигнализирай за неуместен коментар