Да стане най-големия автомобилен производител в света. За главния изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер това вече не е основна цел.
„Дали ще сме номер едно, две, или три по отношение на обема – все ми е едно“, заяви Мюлер в интервю за германското икономическо списание Wirtschaftswoche.
„Взирането в бройки и във все по-нови рекорди на продажбите“ от негова гледна точка няма смисъл. С това изказване обаче Мюлер прекратява стратегията на своя предшественик Мартин Винтеркорн, който си бе дал за цел да измести Toyota от лидерската позиция, като направи от базирания във Волфсбург концерн най-големия автомобилен производител.
В бъдеще VW ще се откаже от помпозни събития, като галавечерята в навечерието на Женевския автомобилен салон, заяви още Мюлер с оглед на сегашната остра криза в компанията.
„Малко повече смирение и скромност ще ни дойдат добре. Същевременно това ще ни спести доста пари, няколко милиона евро на събитие. При четири или пет подобни изложения на година това е една плашеща сума“, добави той.
Същевременно директорът на концерна се изказа и за намаляване на бонусите за служители и висши мениджъри. Освен служителите на основната марка VW от бонуси ще се лишат и тези в дъщерните компании Audi и Porschе, които правят голяма част от печалбата на концерна. „Ние сме едно семейство, какво в добри, така и в лоши времена“, каза Мюлер пред Wirtschaftswoche.
Бившият шеф на Porsche зае мястото на директор на целия концерн през септември, като наследи на позицията Винтеркорн, който подаде оставка заради скандала с емисиите вредни газове. Преди около три месеца VW призна за манипулациите, от които са засегнати поне 11 млн. дизелови автомобила.
Кризата във VW можете да следите тук


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
преди 9 години Aбе ей...*** off ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Друг път да знаете че бати от америка винаги е прав...и пръв ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар