Инженерите на германския концерн Volkswagen са намерили начин да направят електрическите коли по-достъпни. Това ще стане чрез унифициране на един от най-скъпо струващите компоненти в тези машини - батериите, съобщават от компанията.
Според информацията концернът ще използва за бъдещите си електрически коли един и същ като форма и тип акумулатор, което ще доведе до съкращаване на разходите с цели 66%, сочат изчисленията на германците.
"В момента сме насочили усилията си към създаването на универсална батерия, която ще може да бъде адаптирана за всеки един електромобил на концерна и ще редуцира разходите за акумулатори с 66%", твърди Ханс-Якоб Нойсер, ръководител на отдела за развойна дейност в германската компания.
Въпросният универсален акумулатор, който ще може да бъде произвеждан от различни доставчици, ще позволи също така да бъде увеличена производителността на завода на компанията в Брауншвайг, сочи информацията.
В момента концернът използва различни литиево-йонни батерии за моделите с електрическо задвижване. Golf GTE, e-Golf и Audi A3 e-tron, например, са с батерия на Panasonic, докато Passat GTE използва батерия на Samsung, която е предвидена и за предстоящите коли с електрическо задвижване на Audi.
Германският концерн разработва също така новаторска литиево-йонна батерия, която е около 5 пъти по-ефективна от настоящите. Ако проектът се окаже успешен, бъдещите електрически коли на концерна ще използват далеч по-компактни и по-достъпни като цена акумулатори.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
VW намери начин за направа на достъпен електромобил
Концернът обяви, че унифицирането на батериите съкращава разходите с 66%
21:12 | 27.04.15 г. 2Препоръчан материал от партньор на investor.bg
e-Golf. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Британският индекс FTSE 100 удари нов рекорд в рамките на търговията
-
Как се вписва България в тенденциите за офис интериор на бъдещето
-
Русия повиши прогнозата си за икономическия растеж въпреки санкциите
-
SOFIX отстъпи с 0,18% до 805,04 пункта
-
Бизнес активността в САЩ достигна четиримесечно дъно
-
Западните производители на електромобили рискуват да се самоунищожат
-
Киев и САЩ се разбраха за далекобойните ракети ATACMS, Лондон изпраща още Storm Shadow
-
Приземяването на американската икономика е неизбежно
-
Швейцарските банки са изправени пред удар за 440 млн. долара
-
Американските банки си тръгват от Wall Street
-
Спадът в добива на въглища повдига въпроси относно икономическото съживяване на Полша
-
Сергей Лавров: Светът е на ръба на директен сблъсък на ядрени сили
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Британският индекс FTSE 100 удари нов рекорд в рамките на търговията
-
SOFIX отстъпи с 0,18% до 805,04 пункта
-
Акциите на Wall Street поскъпват за втори ден в разгара на сезона на отчетите*
-
Шолц: Банките в ЕС трябва да могат свободно да прехвърлят капитал в рамките на блока
-
Криптовалутите навлизат по-широко в петролния сектор на Венецуела
-
Ръстът на спестяванията в банките леко се забавя през март
1
преди 8 години Щом казваш, че там е бъдещето, значи ще ти вярваме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Бъдещето е в ел.колите и проблема е батериите не само като цена Става въпрос колко енергия се влага за направата и рециклирането Най-важното е да може да се рециклира екологично Отделна тема е зареждането на ел.колите до колко може да издържи мрежата и т.н. не е толкова просто когато всички коли са електрически защото свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231,и съм описал основните стратегии https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар