Инженерите на германския концерн Volkswagen са намерили начин да направят електрическите коли по-достъпни. Това ще стане чрез унифициране на един от най-скъпо струващите компоненти в тези машини - батериите, съобщават от компанията.
Според информацията концернът ще използва за бъдещите си електрически коли един и същ като форма и тип акумулатор, което ще доведе до съкращаване на разходите с цели 66%, сочат изчисленията на германците.
"В момента сме насочили усилията си към създаването на универсална батерия, която ще може да бъде адаптирана за всеки един електромобил на концерна и ще редуцира разходите за акумулатори с 66%", твърди Ханс-Якоб Нойсер, ръководител на отдела за развойна дейност в германската компания.
Въпросният универсален акумулатор, който ще може да бъде произвеждан от различни доставчици, ще позволи също така да бъде увеличена производителността на завода на компанията в Брауншвайг, сочи информацията.
В момента концернът използва различни литиево-йонни батерии за моделите с електрическо задвижване. Golf GTE, e-Golf и Audi A3 e-tron, например, са с батерия на Panasonic, докато Passat GTE използва батерия на Samsung, която е предвидена и за предстоящите коли с електрическо задвижване на Audi.
Германският концерн разработва също така новаторска литиево-йонна батерия, която е около 5 пъти по-ефективна от настоящите. Ако проектът се окаже успешен, бъдещите електрически коли на концерна ще използват далеч по-компактни и по-достъпни като цена акумулатори.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
VW намери начин за направа на достъпен електромобил
Концернът обяви, че унифицирането на батериите съкращава разходите с 66%
21:12 | 27.04.15 г. 2Препоръчан материал от партньор на investor.bg
e-Golf. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
S&P 500 достигна нов рекорд и отбеляза най-доброто си първо тримесечие от 2019 г.
-
Португалия има ново правителство
-
Според 86% от българите разходите за изживявания винаги са оправдани
-
Как ще се отрази на лечението забраната за разкриване на нови болници?
-
Франция пуска в експлоатация нова ядрена централа за първи път от над две десетилетия
-
Русия обяви, че има доказателства за връзка на терористите, убили над 140 души, с Украйна
-
Русия търси слабите места на украинската ПВО, ракетите "Циркон" се оказват нискоефективни
-
Русия търси бензин от Беларус, за да осигури вътрешния си пазар
-
Германия е болният човек на Европа, но и други проявяват симптоми
-
Путин: Няма да нападаме НАТО, но ще сваляме F-16 в Украйна
-
Напускането на Русия е струвало на чуждестранните корпорации над 107 млрд. долара
-
Над една пета от световния капацитет за рафиниране на петрол е в риск от затваряне
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 достигна нов рекорд и отбеляза най-доброто си първо тримесечие от 2019 г.
-
БНБ променя от 1 май таксите за услугите на ЦКР и на Регистъра на банковите сметки и сейфове
-
Пазарите залагат на още по-голяма обезценка на юана
-
Европейските акции приключват първото тримесечие с близо 7% ръст
-
БНБ задържа и за второто тримесечие на 2025 г. антицикличния буфер на рекордните 2%
-
SOFIX отчете 0,49% ръст до 807,47 пункта
преди 8 години Щом казваш, че там е бъдещето, значи ще ти вярваме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Бъдещето е в ел.колите и проблема е батериите не само като цена Става въпрос колко енергия се влага за направата и рециклирането Най-важното е да може да се рециклира екологично Отделна тема е зареждането на ел.колите до колко може да издържи мрежата и т.н. не е толкова просто когато всички коли са електрически защото свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231,и съм описал основните стратегии https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар