Германският автомобилен производител Volkswagen стартира план, който предвижда значително съкращаване на разходите и увеличаване на ефективността, за да може да бъде преодоляна кризата "Дизелгейт", съобщава Bloomberg, цитирайки ръководителя на работническия съвет на концерна Бернд Остерло.
Основна част от стратегията за икономии е съкращаването на версиите и екстрите, които предлагат моделите на Volkswagen. Това трябва да облекчи сложността и разходите за производство, благодарение на което се очаква да бъдат спестени около 1,9 млрд. евро.
"Работническият съвет отдавна сигнализира за огромния спектър от варианти на моделите и различните компоненти, които се предлагат. Това усложнява процеса на производство, утежнява логистиката и увеличава разходите", споделя Остерло. И добавя, че тези икономии могат да доведат до съществено намаляване на разходите, без да се налагат съкращения на работни места.
Съществено редуцирани ще бъдат също така бонусите, които се дават на висшите ръководители на концерна. Програмата за инвестиции пък ще олекне с около 1 млрд. евро на година.
Ще бъдат приложени и други практики за намаляване на разходите и за увеличаване на ефективността, като в крайна сметка трябва да бъдат спестени около 5 млрд. евро, сочи информацията.
Припомняме, че в средата на септември стана ясно, че Volkswagen е инсталирал в около 11 млн. дизелови автомобила специализиран софтуер за манипулиране на данните за отделяните вредни емисии в тестови лаборатории. Около 8 млн. от засегнатите коли според VW са в страни от ЕС. От тях 2,8 млн. са в Германия, а преди месец стана ясно, че 5700 нови коли от марките Volkswagen и Audi са засегнати в България от скандала с манипулирания софтуер.
Повече за скандала можете да прочетете тук!


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград