Застаряване на населението, десеткратен ръст на мобилния трафик и инфраструктурата за доставките – това са трите ключови аспекта от пазара на логистични и търговски площи в Европа, на които инвеститорите и ритейлърите трябва да обърнат внимание през следващите години, според доклад на консултантската компания Colliers International.
Основното предизвикателство пред ритейлърите и инвеститорите в логистични площи е да създадат устойчиви вериги за доставка, които да устоят на промените при населението и на поведението на потребителите.
Друго предизвикателство пред индустрията са доставките с дрон. Бъдещето им обаче се оказва под въпрос заради исканията на Европейската комисия за засилване на регулациите, посочва се в доклада.
„С увеличаването на наемите и затрудненията, предизвикани от допълнителните мерки за използване на въздушното пространство, може да се окаже, че приложението на дронове по-скоро пречи, отколкото помага“, казва Тим Дейвис, ръководител на отдел „Индустриални и логистични имоти за Европа, Близкия изток и Африка“ в компанията.
Анализите в доклада показват, че пазарът на индустриални имоти като цяло се развива по-добре от останалите сегменти от пазара на бизнес имоти. Търсенето на онлайн ритейлърите доведе до обрат в развитието на сектора, където понастоящем ставаме свидетели на нарастване на стойностите.
Така разходите за доставки до крайния клиент ще зависят от наличието на свободни площи в близост до градовете. Същевременно колкото повече онлайн продажби се осъществяват, толкова по-голяма става необходимостта от местни центрове за доставка, посочват експертите.
Според Тим Дейвис дискусиите за използването на дронове и свързаните с това законодателни мерки могат сериозно да объркат плановете за високотехнологична революция в сферата на доставките.
В доклада се припомня, че през миналата година Европейската комисия поиска прилагането на по-сериозни мерки на територията на Европейския съюз в тази насока заради безопасността, конфиденциалността и защитата на данните. Съображенията са свързани както с националната сигурност, така и с вредните ефекти на шума върху здравето на хората.
Дейвис посочва, че това може да принуди търговците да прибегнат алтернативи, включващи вече съществуващи способи, като например разрастващата се мрежа от таксита на Uber, където компанията оперира, или опцията клиентите да взимат поръчките си лично от складовете и други точки, например магазини.


Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа