Лъскави брошури рекламират Олимпийското село в Рио де Жанейро, в което бяха вложени 880 млн. долара, пише Ройтерс. След като приключи Олимпиадата в Бразилия, селото ще се превърне в най-новия луксозен квартал на града.
В картинката обаче липсва един ключов детайл – жителите на квартала, посочва информационната агенция. Строителите казват, че са продали само 240 от 3 600-те апартамента, които се предлагат за суми в диапазона 750 хил. - 3 млн. реала (230 хил. - 925 хил. долара). Това е далеч от таргета за продадени 1 000 жилища към момента.
Според източник на агенцията, запознат със сделките, напоследък купувачи се отказват от апартаментите си в комплекса точно заради перспективата да са самотни обитатели в район с площ около 100 футболни стадиона и все още отдалечен от Рио.
Олимпийското село в Бразилия е най-голямото досега, изграждано някога. То е и красноречив паметник за помрачения оптимизъм пред бъдещето на страната. Комплексът беше планиран, когато икономиката на Бразилия преживяваше бум. Страната обаче в момента преминава през изключително тежка рецесия, която направи луксозните имоти още по-недостъпни дори и за заможните.
Комплексът е един от проектите на стойност 8 млрд. реала за реконструкция на района на пристанището на Рио. Тя се финансираше и от строителните компании, освен от държавата, но в момента нещата определено буксуват.
Кметът на Рио Едуардо Паеш винаги подчертава, че почти 60 на сто от разходите за подготовка за Олимпийските игри в Бразилия идват от частни източници, докато в Лондон финансирането е било 80:20 на сто в полза на публичните средства.
Бразилия избра публично-частното партньорство, за да развива проектите, като даде на строителния бизнес над 5 млн. кв.м земя за реализирането им. Това е три пъти повече от площта на Canary Wharf в Лондон.
Критиците на местната власт посочват обаче, че кметството е пропуснало шанса да изгради повече достъпни жилища, както се случи в британската столица. От това пострадаха и строителните фирми, защото заради рецесията цените на имотите се сринаха с 20% през последната година.
Милиони се наляха за нови транспортни връзки със спортните обекти, които не е ясно как ще продължат да се ползват. Същевременно никой не се зае с решаването на наболелите проблеми на онези 20% от Рио, които се обитават от 12 млн. души, живеещи буквално в бърлоги.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас