Тази година вероятно ще бъде най-силната за пазара на индустриални и логистични имоти в Европа. Европейският апетит към потребителски стоки продължава да расте, което кара търговците на дребно в интернет да се разширяват на нови, специални локации, за да задоволят търсенето, пише онлайн изданието properly-magazine.eu.
Развитието на индустрията и логистиката в Европа остава сравнително стабилно през третото тримесечие. На пазарите в Германия, Холандия, Полша и Чехия продължават да излизат огромни нови пространства за разпространение в допълнение към вече съществуващите. Спекулативното строителство в Европа, въпреки ръста си, обаче остава ограничено, отбелязва изданието.
Средният дял на свободните площи в основните европейски индустриални и логистични хъбове са все още между 5 и 7%. Свободното пространство във високия пазарен сегмент обаче е малко. Излишъкът е концентриран във второстепенни имоти и локации, макар че подобни пространства се използват най-вече за временни складове за съхранение.
Временният характер на тези сделки означава, че празните складове се пълнят по-лесно, но за по-кратък период и при по-ниски наемни цени.
Индустриалните инвестиции са се понижили значително на тримесечна база, до голяма степен в резултат на по-слабото тримесечие във Великобритания - пазар, който формира 40% от всички инвестиции в Европа. Тази тенденция е в резултат на затварянето на големи портфейлни сделки, макар че броят на трансакциите през тримесечието реално остава стабилен, а средната стойност на инвестициите през третото тримесечие в Европа остават близки до отчетените рекордни стойности.
Ръстът на наемите в Европа, Близкия изток и Африка е укрепнал в сравнение с предишните тримесечия, но като цяло остава скромен. Както и през предишните тримесечия, растежът е концентриран на места, където е по-трудно да се реализира ново строителство, особено във Великобритания.
Низходящата тенденция на доходността продължава и пазарите с преди висока доходност, като Франция, Италия и Централна Европа, правят по-ясни стъпки в посока понижение. Претеглената средна доходност за Европа, Близкия изток и Африка се е понижила под 6,8%, а повечето пазари вече са достигнали или задминали предишните си рекордно ниски нива.
Майкъл Уолтърс, ръководител на индустриалните и логистичните проучвания за Европа, Близкия изток и Африка към CBRE, коментира, че това вероятно ще бъде рекордна година по отношение на новите проекти, тъй като логистичните операции при търговията на дребно продължават да печелят от силното потребление в Европа.
"Поглеждайки напред, очакваме да видим по-голям акцент върху крайните решения, най-вече модерни хъбове за пакетиране около големите градове. Преди пренебрегвани заради размера си, специфичните оформления и малките размери, инвеститорите сега насочват вниманието си към този клас активи, както се вижда от силния спад в нивата на доходност“, заключава експертът.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям