Строителството на търговски площи в Русия чувствително се забавя заради скъпото и труднодостъпно финансиране и икономическата криза в страната, посочва консултантската компания CBRE.
До миналата година Русия беше сред една от най-активните строителни площадки в Европа в търговския сегмент. И при завършените шопинг центрове, и при площите в строеж Москва се очертаваше като лидер на Стария континент, плътно следвана от Истанбул.
През тази година обаче се очаква завършените площи да достигнат най-ниското си равнище от 10 години насам, прогнозира консултантската компания. Причините – отслабеното търсене от страна на търговците заради икономическата криза и затрудненият достъп до финансиране за реализацията на проектите.
През миналата година завършените новопостроени търговски площи в Русия възлизат на 1,9 млн. кв.м, което е с 13 на сто по-малко спрямо 2014 г., сочат данните на компанията. През тази година предлагането на новопостроени площи ще се свие с още 30 на сто заради свитото строителство в регионалните центрове, допълват от компанията.
Въпреки негативните макроикономически фактори обаче, международните ритейлъри все още се интересуват от регионалните пазари на търговски площи в страната. Основната причина – по-слабата конкуренция в сравнение с Москва, добрите условия за наем и сравнително високата покупателна способност на населението.
Данните на компанията показват, че строителите са обявили проекти с обща площ над 2 млн. кв. м, които се планира да бъдат завършени през тази година. Оценките на експертите показват обаче, че на пазара ще излязат не повече от 1,3 млн. кв. м
Настоящите лихвени нива и продължаващият спад на руската икономика не подкрепят плановете за ново строителство. През тази и следващата година се очаква да бъдат завършени само шопинг центровете, които са на финален етап от реализацията и с осигурено финансиране.
Очертава се нужда от промяна на концепцията на търговски центрове в градовете с високо проникване на модерната търговия, посочва още компанията. Същевременно обаче инвеститорите продължават да се интересуват от най-големите градове – с население над 1 млн. души. Търговските вериги от среден и по-нисък ценови клас пък планират регионална експанзия.
Все пак ритейлърите, редом с експанзията, затварят и непечелившите си магазини в регионите. На някои пазари това ще доведе до ръст на свободните площи в търговските центрове.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис