Най-малко три големи китайски компании чакат одобрение от властите в Пекин, за да участват в търга за Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc., съобщи Wall Street Journal, позовавайки се на запознати източници. Одобрението може да е прелюдия към най-голямото придобиване на американска компания от китайска корпорация.
Фирмите са подали отделни оферти към китайското правителство през последните два месеца. Става въпрос за шанхайската Jin Jiang International Hotels; HNA Group, която е собственик на Hainan Airlines; и инвестиционния фонд China Investment Corp (CIC).
Предвид потенциалния размер на сделката Пекин иска само една китайска компания да участва в търга, за да не се вдигне цената вследствие на конкуренцията между трите. През следващите няколко седмици се очаква китайските власти да вземат решение.
Starwood от няколко месеца е в процес на стратегическо преразглеждане на бизнеса и разглежда предложения за сливане от компании от цял свят, твърдят източниците на WSJ. Говорител на Starwood е отказал коментар.
Корпорацията е собственик на марки като Westin, W Hotels and St. Regis и притежава над 1200 имота по целия свят. Управителният съвет на Starwood намекна, че е отворен за продажба, предвид притесненията, че компанията не нараства толкова бързо, колкото конкурентите си.
Не е ясно колко биха платили китайските компании, но източниците на нюйоркското издание смятат, че всяка оферта ще е с премия спрямо пазарната капитализация на Starwood, която е близо 12 милиарда долара.
Акциите на компанията поскъпнаха с 9,1% във вторник до 74,81 долара за брой, което е най-рязкото дневно повишение от 2009 г. насам.
Сделката би била най-голямото придобиване на американска от китайска компания, сочат данни на Dealogic. През 2007 г. CIC плати 5,6 милиарда долара за 9,9-процентов дял в Morgan Stanley, което засега е най-голямата доларова инвестиция от Китай в американска компания.
Пекин може да опита да разубеди китайските компании да участват в търга, ако цената стане прекалено висока. WSJ отбелязва, че Jin Jang и CIC са контролирани от правителството, а HNA Group е частично притежавана от държавата. Освен това самите фирми, дори и да получат одобрение, може впоследствие да решат да оттеглят офертата.
Процесът по одобрение на документите илюстрира любопитен аспект от практиките за сключване на сделки, коментира изданието. Китайските компании демонстрират сила и влияние на световната сцена, но властите, включително Министерството на търговията и Комисията за национално развитие и реформи, често искат да се уверят, че те не наддават една срещу друга, което евентуално може да увеличи крайната цена. Необходимо е одобрение на правителството и за големи корпоративни инвестиции в чужбина.
Продължителният процес в крайна сметка може да попречи на китайските компании да хванат най-добрия момент за сключване на сделка, казват източници на WSJ.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?