Скоковете на цените на имотите в Лондон предизвикаха опасения, че пазарът в града се е превърнал в балон, който чака да се пръсне всеки момент. Инвеститорите обаче остават положително настроени към него, коментира CNBC.
Основната причина за оптимизма е ограниченият брой нови жилища в британската столица, твърди Том Ешелби, директор на развитието на жилищния сектор в Обединеното кралство към Land Securities, най-големият строител на бизнес имоти в страната.
„Има места, където се отчита сериозно ново развитие, някои се чудят дали търсенето ще се запази високо през следващите две-три години, но като цяло за Лондон и Обединеното кралство наистина е трудно да задоволят търсенето на нови жилища“, казва Ешелби за CNBC.
Не е изненадващо, че пазарът в Лондон предизвиква опасения за балон – скокът на цените е сериозен.
Цените на жилищата в столицата на Обединеното кралство се качват средно с около 5 паунда (7,54 долара) на час, твърди анализ на имотните консултанти Surrenden Invest, базиращ се на статистики, представени от имотния регистър на Острова в края на октомври.
Според данните от регистъра средните цени на имоти в Лондон са се повишили с 9,6% средно до 499 997 паунда, се твърди в анализа. Цените на жилищата в Лондон са двойно по-високи от средните цени на имотите в Англия и Уелс, възлизащи на 186 553 паунда.
В края на октомври UBS предупреди, че Лондон е най-надцененият пазар на имоти в Европа и градът е най-застрашен от балон.
Има признаци, че търсенето на най-скъпите имоти намалява, като продажбите в най-скъпите райони на централен Лондон са спаднали с две трети между юни и октомври на база продажби като дял от наличните имоти спрямо предишното тримесечие, казва интернет агенцията за недвижими имоти eMoov.co.uk.
Ешелби обаче не вижда признаци, че чуждите купувачи, които са основна причина за ръстовете на цените, се отдръпват.
„Лондон остава основен за глобалните международни купувачи“, казва той, отбелязвайки, че Югоизточна Азия е отговорна до голяма степен за търсенето. Той допълва обаче, че инвеститорите с имоти, закупени преди пет години, може би се чудят дали растежът ще продължи и през следващите пет.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
преди 10 години да, никак няма отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години да, никак няма отговор Сигнализирай за неуместен коментар