Дроновете могат да се превърнат в сериозен бизнес за американския застрахователен концерн AIG. И то по два различни начина, твърди главният технологичен директор на компанията Майк Брейди, цитиран от BusinessInsider.
Oт една страна, тези безпилотни самолети може да помагат на застрахователните агенти да разкриват по-бързо истинските измерения при застрахователи бедствия и аварии, като летят наоколо и снимат отгоре различни места, до които няма достъп. Ето защо през април AIG получи лиценз за ползване на корпоративни безпилотни самолети, каза Брейди по време на конференцията на Oracle OpenWorld в Сан Франциско.
„Това е и причината ние в момента да сме наели IT професионалисти, които да работят над комерсиализацията на дроновете“.
AIG също работи за момента, в който търговските безпилотни самолети ще са легални и ще са навсякъде. Международната Асоциация за безпилотни самолети предвижда, че през 2025 г. американският бизнес ще използва по 160 хил. дронове на ден.
Всички те ще се превърнат в голям бизнес за застрахователните дружества, тъй като самото притежаване на тези летателни средства „създава рискове", каза той.
Мислейки напред във времето, AIG вече продава застраховки за безпилотни самолети във всички направления – както за защита на скъпия търговски безпилотен самолет, така и покриваща отговорността, ако безпилотен самолет на дадена компания попадне в катастрофа.
Индустрията на дроновете може да достигне обем от 8,4 млрд. долара до 2019 г., показва проучване на ABI Research. "В България потенциалът за нея е в редица сектори, включително земеделие и строителство", заяви преди дни в студиото на Bloomberg TV Bulgaria Юлиян Маслянков от TBI Info.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?