Общият обем на изплатените от компаниите в целия свят дивиденти се е увеличил в периода юли – септември за първи път през последните четири тримесечия. Това показват данните, събрани от компанията Henderson Global Investors и цитирани от Financial Times.
САЩ са двигателят зад ръста от 2,3 на сто до 297 млрд. долара, показват изчисленията. Тримесечните плащания на дивиденти в Северна Америка са скочили с 20 на сто и са достигнали 116,5 млрд. долара. В САЩ те нарастват с 23,4%, като на акционерите са изплатени 107,9 млрд. долара.
Според коментари на анализаторите вече цели седем тримесечия ръстът на изплатените дивиденти в САЩ се измерва с двуцифрено число.
За сравнение – обемът на дивидентите в Китай спада с 2,1 на сто, като се очаква за цялата 2015 г. да има спад на изплатените дивиденти.
Изплатените дивиденти във Великобритания и другите страни от Европа също са разочароващи - намалението за периода е 1,5% и съответно 13,5% спрямо предходното тримесечие.
„Развитите пазари отчитат най-силен ръст, след като техните финансови сектори оздравяха, а потребителите вече имат повече доверие“, отбелязва Алекс Крук, глобален директор в Henderson Global Investors.
По оценка на компанията като цяло за 2015 г. обемът на световните дивиденти ще се свие с 2% до 1,15 трилиона долара. Но ако не се вземат предвид еднократните валутни колебания и някои специални плащания, то те ще отбележат ръст от 9,5%.
През август Henderson прогнозира, че през цялата 2015 г. ще бъдат изплатени дивиденти в обем от 1,16 трлн. долара.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?