PepsiCo публикува по-високи от очакваните приходи и печалба за първото тримесечие на 2017 г., които се дължат на по-широко търсене на по-здравословните продукти на компанията и строго следените разходи, предава Ройтерс.
PepsiCo, както и други производители на преработени храни, инвестира високи суми, за да отговори на търсенето на по-здравословни храни, към които спадат неподсладеният чай и печените чипсове.
Компанията заяви, че сега получава повече от 45% от нетните си приходи от напитките, съдържащи по-малко от 70 калории за 12 унции, и лакомствата, съдържащи по-малко сол и наситени мазнини. Към тях спадат продукти, като печените чипсове Lays и бисквитите за закуска Quaker, както и новите версии на Mirinda и 7UP, които имат 30% по-малко захар.
Приходите от по-здравословните продукти на Pepsi са се повишили с 2,1% през първото тримесечие на 2017 г. Общите приходи са отбелязали ръст от 1,6% до 12,05 млрд. долара. Това е второто поредно тримесечие, в което компанията бележи покачващи се продажби, като преди това осем поредни тримесечия продажбите спадаха.
Приходите от най-голямото подразделение на Pepsi за напитки, което е базирано в Северна Америка, са се покачили с 2,3 на сто до 4,46 млрд. долара.
Някои анализатори обаче са предпазливи.
„Приходите от по-здравословните продукти, брутният марж и оперативният марж бяха по-слаби от очакванията ни“, коментира анализатор от J.P. Morgan Securities.
Нетната печалба, разпределяща се към акционерите, за тримесечието януари - март 2017 г. се е покачила до 1,32 млрд. долара, или 91 цента на акция. За същия период миналата година нетната печалба е била 931 млн. долара, или 64 цента на акция.
Изключвайки еднократните ефекти, печалбата на компанията е 94 цента на акция.
Очакванията на анализатори бяха за приходи от 11,98 млрд. долара.
Конкурентът на Pepsi Coca-Cola публикува по-малка от очакваната печалба за тримесечието във вторник поради по-високи разходи за франчайзинг на дейността си по бутилиране, и съобщи за съкращения на служители с цел оптимизиране на разходите.
По-рано този месец PepsiCo беше принудена да свали от ефир реклама, в която участва моделът Кендъл Дженър, тъй като рекламата причини възмущение и присмех от страна на граждани, според които рекламата омаловажава протестите за равноправие и общественото недоволство в САЩ.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 8 години Да умреш от смех...здравословни били ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар