Американските власти разследват германския доставчик на автомобилни части Robert Bosch за ролята му в масивната схема за манипулиране на емисионните данни на Volkswagen, съобщава Ройтерс, базирайки се на запознати източници.
Федералните прокурори от американското министерство на правосъдието проучват дали Bosch, най-големият доставчик на автомобилни части в света, е знаел или участвал в дългогодишните усилия на Volkswagen да заобиколи тестовете за вредни емисии при дизеловите автомобили, твърдят източниците. Bosch произвежда ключови компоненти от дизеловия двигател, използван в шест модела на Volkswagen и един модел на Audi, за които автомобилният производител призна, че манипулират емисионните тестове. Федералните власти разследват и колко дълбоко схемата е проникнала в йерархията на VW, твърдят източниците.
Разследването е на ранен етап и няма индикации, че американските прокурори са открили доказателства за извършени нарушения от Bosch, добавят източниците, поискали анонимност заради конфиденциалността на информацията.
Volkswagen призна, че е инсталирал софтуер, който позволява на част от дизеловите ѝ модели да преминат през американските тестове за чисти емисии, затваряйки системите за контрол на емисиите, когато колите са в движение. VW заяви през септември, че около 11 млн. дизелови автомобила са засегнати в цял свят, включително 482 000 в САЩ. Говорител на Bosch отказа коментар, както и представител на министерството на правосъдието.
Bosch осигурява модул за контрол на двигателя, наречен EDC17, и основен софтуер за почти всички 4-цилиндрови дизелови коли, продадени в САЩ, включително на Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz на Daimler. Тези системи регулират начина, по който превозното средство пречиства изгорялото гориво преди да бъде освободено в атмосферата под формата на газ.
За да могат властите да повдигнат обвинения срещу Bosch, те ще трябва да докажат, че доставчикът е знаел, че технологиите му се използват от Volkswagen за манипулиране на емисиите, казва Даниел Рийзъл, адвокат в областта на околната среда в Sive, Paget & Riesel P.C.
“Ако знаете, че е извършено престъпление и имате активно участие в част от него, то тогава сте под прицел“, казва Рийзъл. „Автомонтьор, който нарочно ускорява кола, за да може банков обирджия да избяга по-бързо, участва в престъплението“.
Не е явно обаче каква роля е изиграл Bosch, колко тясно е работил с VW, за да се модифицира софтуера за управление на двигателя, и до каква степен е знаел за намеренията на VW да използва софтуера, за да измами емисионните стандарти.
Bosch, основен доставчик на компоненти, използвани в „чистите дизелови“ автомобили, отдавна промотира приемането им на американския пазар. Базираната в Германия компания лобира пред американските законодатели от поне 2005 г. за приемането на закони в подкрепа на напредналите дизелови технологии, се вижда от протоколите на Конгреса.
Bosch заяви по-рано за Ройтерс, че компанията доставя компоненти, като системи за управление на двигателя, според изискванията на производителите на автомобили. Компанията коментира, че „начинът, по който тези компоненти се калибрират и интегрират в автомобилните системи е отговорност на самия производител“.
Всичко за скандала във Volkswagen четете тук


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 10 години да естествено отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Виновни ли са производителите на оръжия за жертвите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар