Компанията майка на популярната услуга Snapchat е избрала вече банкери за своето първично публично предлагане (IPO), което може да оцени фирмата на над 25 млрд. долара и може да е факт до март, предава Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Morgan Stanley и Goldman Sachs Group Inc. ще водят предлагането и са били уведомени за своята роля в началото на тази седмица, казват източниците, които не искат да бъдат назовани, защото информацията не е публична.
JPMorgan Chase & Co., Deutsche Bank AG, Allen & Co., Barclays Plc и Credit Suisse Group AG също ще се включат като поематели, поясняват източниците.
Snapchat, която наскоро промени своето корпоративно име на Snap Inc., има приложение за споделяне на селфита и видео клипове, гледане на видео новини и чат с приятели. Тя има повече от 150 милиона дневно активни потребители и има за цел да генерира повече от 350 млн. долара от рекламни приходи през тази година, в сравнение с 59 млн. долара през 2015 г., поясняват хора, запознати с плановете. Тъй като приходите на компанията са по-малко от 1 млрд. долара, по американските закони подадените за IPO документи се третират поверително от американската Комисия по ценните книжа и фондовите борси.
Snap, която бе оценена на 18 млрд. долара от частните инвеститори след последния си кръг на финансиране, ще осъществи най-голямото IPO на социална медия след това на Twitter Inc. през ноември 2013 г. Освен това ще представлява най-голямото първично публично предлагане на технологична компания след листването на китайската компания за електронна търговия Alibaba Group Holding през 2014 г.
Компанията планира да стане публична, въпреки че други големи стартъпи, като Uber Technologies Inc. и Airbnb Inc. планират повече време, преди да поемат по тази стъпка, като вместо това привличат частен капитал или заемат пари.
Morgan Stanley поема водеща роля, след като банката организира кредитна линия за Snap през септември. Мери Рити, говорител на Snapchat, отказа да коментира темата, както и представители на Goldman Sachs и Deutsche Bank. Представители на Morgan Stanley, JPMorgan, Barclays, Allen & Co. и Credit Suisse не са открити за коментар.
Слуховете се появяват в момент, в който акциите на технологични компании като Square и Box, които станаха публични преди две години, се търгуват на цена под тази от IPO-то им.
Оценката на Snapchat нарасна през последните няколко години, след като компанията добави възможности за реклама и спонсорирано съдържание в своята платформа. Компанията е заявила на инвеститорите, че очаква 1 млрд. долара рекламни приходи за 2017 г., твърдят източници, запознати с въпроса.
Компанията генерира 3,1 млн. долара приходи от реклама за първите 11 месеца на 2014 г. според финансови документи от миналата година.
Очакванията са, че Snapchat ще има 58,6 млн. потребители в САЩ до края на 2016 г. , а този брой се очаква да скочи с 13,6% до 66,6 млн. до следващата година според компанията за проучвания eMarketer.


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове