Със своите 1,35 млрд. активни потребители месечно Facebook продължава да бъде най-голямата социална мрежа в света, но когато става дума за привличането на нови потребители, изглежда тя е достигнала точката на насищане, пише TechCrunch.
През последните шест месеца обаче активните потребители на Tumblr са се увеличили със 120%, докато тези на Facebook – едва с 2 на сто, сочат данни на Global Web Index.
По общ ръст на броя потребители на челно място застава Pinterest с 57%, докато Facebook остава назад в класацията с 6%.
Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube и дори Google + отбелязват по-бърз растеж от Facebook.
Най-популярното мобилно приложение обаче остава Facebook, а Snapchat е най-бързо развиващото се със своите 56% ръст. Въпреки това то е следвано плътно от Facebook Messenger и Instagram. Това е знак как мобилните приложения на Facebook продължават да бъдат основен двигател на растежа на компанията, но и начин за стимулиране на развитието чрез отделянето на личните съобщения от главното приложение на социалната мрежа.
Когато GWI публикува своите статистики по-рано тази година, Instagram се оказа първа, тъй като се радваше на най-бърз растеж. В момента тя се нарежда на трето място, както по общ брой потребители, така и по брой активни потребители.
От своя страна Facebook се опитва да заложи повече на по-малки приложения, за да запази темпа на растеж, на фона на тенденцията за спад, която се забелязва в основното ѝ приложение.
"Facebook се сблъсква с няколко основни предизвикателства“, твърди Джейсън Мендър, автор на доклада. „На първо място, хората стават все по-уморени от нея, а 50% от потребителите в САЩ и Великобритания твърдят, че я използват по-рядко, отколкото преди“.
По думите му тази статистика показва как хората използват Facebook по-скоро пасивно в момента, отколкото преди.
Сред тези, които има акаунти във Facebook, всеки втори твърди, че активно използва социалната мрежа всеки месец.
Facebook и Twitter в момента изкарват повече от мобилни реклами, отколкото от такива за настолни компютри. Мобилните устройства са водещи в това отношение, когато става дума за социални мрежи. Но като цяло те не са надминали използването на настолни компютри и лаптопи.
Въпреки че използването на големи екрани става все по-рядко, всеки шест от десетима потребители все още използват Facebook през настолен компютър. Четирима на всеки десет души влизат в социалната мрежа през мобилни устройства. Колкото по-млади са потребителите, толкова по-предпочитани сред тях са мобилните устройства. Във възрастовата група на 16 до 34-годишните, над 50% от потребителите използват социалните мрежи през мобилни устройства.
Въпреки че Tumblr и Pinterest имат най-голям ръст на броя потребители, те не са толкова често използвани, колкото Facebook, разкрива проучването.
В Китай продължават да доминират местните социални мрежи.


Над 500 изпълнители ще участват във фолклорния празник „Дряновица“
Два района във Варна остават без вода днес
Хороскоп за 10 декември 2025
Задържаха двама варненци, незаконно проникнали в автомобил
Мачовете по ТВ днес (9 декември)
Криптозимата e тук, но най-голямата заплаха са квантовите компютри
Ford и Renault ще произвеждат заедно евтини електромобили в Европа
Петролът записа най-големия спад от три седмици с фокус върху пренасищането
Инвеститорите в биткойн ETF на BlackRock дойдоха късно на крипто партито
Какво показват опаковките за нивото на вашия бизнес?
Как се пали автомобил при -71 градуса по Целзий?
Продажбите на любимите на Европа премиум седани се сриват
Защо Golf IV е най-смелият инженерен експеримент на VW
BMW започна битка с пияните шофьори
Германия със сериозна подкрепа за електромобилите
Радомир Чолаков, КЗК: Не е драматична ситуацията с пазара на храните
Южна Корея вдигна изтребители заради руски и китайски самолети
Такситата вдигат цените след Нова година
ПСС: В планините е ясно, тихо и слънчево
Хампарцумян: Сегашният кабинет няма да изкара пълен мандат