IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Зукърбърг отрече, че има политически амбиции

Facebook разкри серия нововъведения, които възнамерява да внесе в новинарския поток, за да се отърве от заглавията примамки

18:43 | 23.05.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на най-голямата в света социална мрежа Facebook Марк Зукърбърг отрече спекулациите, че се стреми към политическа кариера. По думите му обиколките му из САЩ не са политическа кампания или реклама, пише Vanity Fair.

Основа за поредните спекулации е поредното предизвикателство, което Зукърбърг си постави за тази година – да среща обикновени американци във всеки един щат. Използвайки екип от професионалисти, за да обхване местата и да направи уговорки за посещения, както и професионален екип от фотографи и видеооператори, за да документират всяка стъпка, Марк посети нов център за данни във Форт Уърт, Тексас, облечен с предпазни очила и жилетка, покатери се по Апалачианската пътека в Мейн, хапна извара и сирене и храни малко теле във ферма в Уисконсин, както и вечеря със семейство в дома им в Охайо.

Всичко това представлява огромно начинание, с което Зукърбърг се приближава до хореографията и дисциплината, както и посланията на една зряла политическа кампания.

Сега 33-годишният милиардер се опитва да спре тези слухове. 

„Някои от вас попитаха дали това предизвикателство означава, че ще се кандидатирам за публична длъжност. Няма!", пише Зукърбърг в публикация от 1 300 думи, която подробно описва неотдавнашното му посещение при възстановяването на зависими от хероин американци в Охайо, както и среща с деца в център за младежко правосъдие в Индиана и в Детройт. „Направих го, за да получим по-широка перспектива, за да сме сигурни, че най-добре служим на общността от почти 2 милиарда души във Facebook и вършим най-доброто възможно нещо за насърчаване на равните възможности при инициативата Chan Zuckerberg”, допълва той.

Междувременно Facebook разкри серия от нововъведения, които възнамерява да внесе в новинарския поток, за да се отърве от заглавията примамки. Така например компанията планира да се бори с всяка публикация, анализирайки я по два параметъра: да скрива заглавието на информацията и преувеличена ли е нейната значимост.

„Хората ни казват, че не обичат подвеждащи, сензационни и спамерски истории“, поясняват служителите на Facebook Арун Бабо, Ани Лиу и Джордан Джан. „Това се отнася и за заглавията примамки, които са създадени, за да привлекат вниманието и искат да накарат посетителите да кликват върху линковете. В опитите си да подкрепим информираността на общността, винаги се опитваме да определим при какви истории могат да се появяват заглавия-примамки, за да можем да ги показваме по-рядко“, допълват те.

Компанията ще се бори със заглавията на различни езици, а не само на английската версия на сайта. Според Facebook системата за търсене на примамки е усъвършенствана, като специален екип поотделно разглежда факторите, които показват, че публикацията по един или друг начин въвежда потребителя в заблуждение.

След този процес на автоматизация системата ще търси най-често използваните фрази, отговарящи на определени критерии. Според Facebook на страниците с публикации примамки с невъоръжено око ще стане забележим спадът в активността на потребителите.

Това нововъведение е поредният опит на компанията да изчисти социалната мрежа. Facebook се бори с публичните кампании за разпространение на дезинформация и пропаганда и некачествените страници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:19 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още