През първото полугодие нетната печалба на Prada SpA спада с 23% въпреки благоприятните валутни разлики. Това се случва на фона на трудностите, които италианската модна къща изпитва, за да си стъпи на краката след поредицата слаби тримесечия, пише MarketWatch.
Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) на италианската компания за търговия на дребно с луксозни стоки намалява с 21% до 293,2 млн. евро.
В периода януари-юни 2015 г. приходите се повишават с 4% до 1,8 млрд. евро, но бележат понижение от 5,9% при неизменни валутни курсове, което подчертава подкрепата на положителните валутни разлики през отчетния период.
Азиатско-тихоокеанският регион носи с 1,4% по-малко приходи на Prada, ако се вземе предвид влиянието на валутните курсове. Спадът обаче е от 17,5%, когато то не се отчита.
Хонконг и Макау „не излъчват сигнали за възстановяване“, посочват от компанията. В Китай продажбите са надолу с 1,2% при текущите валутни курсове и с 19,3% при променливи курсове.
В Северна и Южна Америка продажбите се повишават с 13,5% при текущите ставки и с 6,1% при променливи курсове.
В Европа приходите са нагоре с 4,9%, благодарение на покупките на туристи и възстановяването на вътрешното търсене.
Prada продължава с оперативните промени, включително управлението на доставките, производството и логистиката. Целта е оптимизиране на дейността и намаляване на разходите.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията