IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ОПЕК и битката с падащите цени на петрола

Делегати на срещата на картела споделиха, че има решение за удължаване на ограниченията, а пазарите посрещнаха новината с нов спад на цената на петрола

15:24 | 25.05.17 г. 11
ОПЕК и битката с падащите цени на петрола

Организацията на страните, износителки на петрол (ОПЕК) удължава с още девет месеца, тоест до март 2018 година, ограниченията за добив на петрол, съобщи Ройтерс, позовавайки се на делегати на срещата във Виена. По този начин организацията ще се опита да балансира пазарите и да повиши цената на суровината.

Вероятно към ограниченията ще се присъединят и страните, извън ОПЕК. Техни представители ще се присъединят на заседанието по-късно през деня. 

Новината предизвика обаче рязко понижение на цената на петрола, съобщи CNBC. Причината е, че много инвеститори очакваха намаляване на добива, за да може по-бързо да бъдат изтеглени от пазара излишните количества петрол.

Така към 15 часа българско време лекият суров петрол се търгува за 50,60 долара за барел, или спад от 0,76 долара. Европейският Brent достигна цена от 53,08 долара за барел, което е с 1,6% по-евтино.

Анализатори коментират, че пазарите вече са отиграли удължаването на ограниченията с девет месеца и сега очакванията са "за нещо повече", допълва CNBC.

Страните от ОПЕК обсъждат добива по време на среща на картела във Виена. Преди началото на разговорите енергийният министър на Саудитска Арабия Халид ал-Фалих коментира пред агенцията, че удължаването на ограниченията с девет месеца е "сигурен залог", предаде Bloomberg.

През ноември страните от ОПЕК се разбраха да ограничат добива на петрол с 1,2 млн. барела на ден. Месец по-късно към споразумението се присъедини и Русия, която не е член на организацията, и така добивът беше намелен с 1,8 млн. барела дневно. Въпреки че доставките бяха намалени, формираният през последните три години излишък ще бъде преодолян едва към края на 2017 година, посочва агенцията.

По думите на енергийният министър на Саудитска Арабия Либия и Нигерия остават изключени от споразумението за ограничения, докато успят да възстановят добива си.

Ограниченията доведоха цената на петрола до нивото от около 50 долара за барел. Усилията на ОПЕК за балансиране на пазара обаче се провялят от възхода на шистовия индустрия в САЩ. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 4 rate down comment 4
stanislavr
преди 6 години
Абсолютно, направо си представям как камион тегли ремарке с батерии и отзад за бог да прости ремарке с товара, дето ще му изкара парите. Или ти тръгваш от София за Варна, но спираш за 8 часа в Търново, докато ти се зареди колата. За гражданската авиация няма и да говорим, един среден самолет сега изгаря половината гориво от полета докато набере височина. Ще ги правим на вятър и слънце, при облаци и безветрие - пътниците маат г.ъ.з. боб и с.***. ляб на летището, доде преработят боба на газове, после излитаме на метан.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 0
KPetkov
преди 6 години
За последните 4 години търсенето се е качило с около 4 млн барела дневно. За 2017 прогнозата е 1,3 млн барела повишение до близо 98 млн. Интересно, защо ОПЕК резнаха само 1,2 млн от дневното производство.World Oil Demandhttps://***.iea.org/oilmarketreport/omrpublic/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 5 rate down comment 7
Mavi Goz
преди 6 години
Хахаха... И диот... Танкерите са там още, ама в статиите от 2016 г. Ти хвърляй по едно око на датата, когато четеш...Азия гълта нефт като ламя, потреблението скача с процент на месец от началото на годината, тоя и диот ше ме ограмотява! Верно има едни танкери около Китай и Сингапур, дето чакат, ама щото инфраструктурата не смогва да ги поеме и разтовари - толкова са се отказали от петрола! Поръчвали, поръчвали, ама не сметали как ше ги разтоварнат... Я глей кво пише тука:http://oilprice.com/Energy/Energy-General/Growing-Asian-Oil-Demand-Could-Drain-The-Supply-Glut.htmlЯ глей и в Индия как са нещата:https://***.platts.com/latest-news/oil/singapore/outlook-2017-indias-oil-demand-growth-rate-to-27748998Напрао са пред спиране... хахаха... В Европа може и да пада потреблението, щот вече само такива мухъли като тебе мърдат тука, само лъскат бюрата и с носа в телефона, ама в Азия тепърва почват да харчат нефт и газ, ***..... празноглави философи, братче, и енергийни експерти бол...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 2
lyusien
преди 6 години
Svetat prodaalgava da e pretrupan sas petrol I tankerite sa oshe tam -kray Singapur Roterdam i ostrov Jarsi Chakat zeni ot 60 dolara sa barel She chakaat oshe dalgo No ti si glupav i negramoten i nikoga nama da rasberesh sa kakvo komentiram Namam po veche vreme da te ogramotavam
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 9 rate down comment 13
Mavi Goz
преди 6 години
Бе ти ме мани мене къв съм... Ти земи да ни светнеш, къде ти изчезнаха хилядите пълни танкери, дремещи закотвени из океани и морета, щот никой не искал да им купува нефта... Нали пак ти такива ги дрищеше тука преди неколко месеца - също толкова авторитетно? Или пак си забравил? Да не ги потопихте...? хихихи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 12 rate down comment 10
lyusien
преди 6 години
5 неграмотен ли си или само много глупав ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 14 rate down comment 14
Mavi Goz
преди 6 години
Тука се е оформила месечната сбирка на клуб "Млад и^диот"... хихи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 8
Ironhorse
преди 6 години
Според мен вече е решен въпросът с батериите за електромобилите.Сега се умножава делът на хибридите, но бъдещето е на електромобилите.В момента се изграждат огромни заводи за батерии, не само в САЩ (Мъск).Цената на електромобилите скоро ще се понижи до петролните и това ще сгромоляса въобще пазара на петрол.Задават се и нови актове на ЕС (регламенти), които ще изхвърлят поетапно петролните автомобили.Дори в България сериозно се обмисля промяна в Закона за местните данъци и такси, и старите, над 20 години трошки да ги обложат с данък от 500 лева.Отделно се обмислят и ековинетки за големите градове.Нямаш Евро 6 и нагоре, не можеш да припариш в града с таралясника.Технологията е готова, остава бизнес приложението й.Според мен до 6-8 години поне 60 % от новите коли ще са електромобили, а около 30 хибриди.Оставам 10% за специализирани автомобилни платформи (коли, бусове и камиони), които ще останат петролни поне още 20 години.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 17 rate down comment 7
Ironhorse
преди 6 години
Русия и подобните и сатрапии - бензиноколонки са изправени пред истински колапс.Шистаците от САЩ и Канада са онзи фактор, който реже високите цени на нефта.А иначе е показателно и решението на Швейцария, взето чрез референдум, след 2050 г. да не са зависими както от петрола, така и от ядрената енергия.А 2050 не е толкова далече ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 14 rate down comment 12
4ervenasgan
преди 6 години
Мдааам. Краят на петрола, като гориво е близо. Последните останали бензиностанции ще има да мигат на парцали скпро.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още