IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германските медийни гиганти ProSieben и Axel Springer обсъждат сливане

Компаниите се опитват да се справят с новите оператори на цифрови комуникации

10:09 | 07.07.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Томас Ебелинг, главен изпълнителен директор на ProSieben <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Томас Ебелинг, главен изпълнителен директор на ProSieben Снимка: Ройтерс

Германският телевизионен оператор ProSiebenSat.1 и издателството Axel Springer SE обсъждат обединение на бизнесите си в сделка, която ще разтърси медийния пазар в най-голямата икономика в Европа, съобщава The Wall Street Journal, позовавайки се на запознати източници.

Общата пазарна капитализация на двете компании е около 14,4 млрд. евро. Медийните компании предвиждат обединение, при което ProSieben е старши партньор, твърдят още източниците.

Преговорите обаче са на ранен етап и все още е възможно да се провалят. Евентуална сделка би се изправила пред редица въпроси, включително регулаторен контрол.

Обвързването може да позволи на компаниите заедно да се справят с предизвикателствата, идващи от новите цифрови конкуренти. И все пак, според банкерите и адвокатите в индустрията сделката ще трябва да премине през антитръстово одобрение.

Axel Springer е най-големият европейски издател на вестници, а каналите на ProSiebenSat.1 заедно притежават най-големия пазарен дял сред частните телевизионни оператори в Германия.

И двете компании следят отблизо Bertelsmann SE, най-голямата германска медийна фирма, която отчете приходи за миналата година от 16,7 млрд. евро. Общо ProSiebenSat.1 и Axel Springer обявиха приходи от около 5,9 млрд. евро.

Двете компании вече се познават добре. През 2005 г. Axel Springer направи оферта за придобиване на ProSieben, с която оцени базирания в Мюнхен ТВ оператор на сума по-голяма от 4 млрд. евро.

Сделката беше отхвърлена година по-късно от германската Федерална служба за борба с картелите и местната медийна надзорна комисия - КЕК.

Миналата година обаче Федералният административен съд на Германия отсъди, че отказът на КЕК е бил неоправдан, с което потенциално премахна поне едно препятствие пред сделката. Според банкери и адвокати възходът на цифровите съперници е променил конкурентната среда и може да улесни сделката. Те добавят обаче, че получаването на одобрение изисква компаниите да се разделят с някои от активите си.

За разлика от преди 10 години ProSieben в момента е най-голямата компания с пазарна капитализация от около 9,7 млрд. евро. Alex Springer в момента се оценява на около 4,7 млрд. евро.

Alex Springer притежава най-добре продавания ежедневник в Германия, Bild, и ежедневника Welt. Тя закупи и новинарския канал N24 от ProSieben през миналата година.

И двете компании стартираха инициативи, с които да преборят новата конкуренция и да привлекат нови източници на приходи. Платформи за видео по поръчка като Netflix или Amazon.com отнемат все повече пазарен дял от традиционните оператори, намалявайки броя на зрителите им и заплашвайки приходите от реклама.

През април ProSiebenSat.1 удължи лиценза си с Warner Bros. International Television Distribution, за да продължи да излъчва холивудски блокбъстъри. В опит да увеличи нерекламните си източници на приходи през миналия месец ProSieben купи за 170 млн. евро 80% от акции на Verivox, най-големия независим потребителски портал за сравнение на цените на енергията в Германия.

Междувременно Axel Springer усеща натиска на свободното съдържание, предлагано от интернет конкурентите, което се отразява негативно на печатните издания. През април миналата година базираната в Берлин компания продаде няколко вестника, включително Hamburger Abendblatt и други местни издания, и започна да инвестира в онлайн платформи, като портала за работа Stepstone и за недвижими имоти Immonet.

Евентуална сделка ще изисква одобрението на Фриде Шпрингер, вдовица на основателя Аксел Шпрингер, която притежава 57% от компанията. Главният изпълнителен директор Матиас Дьопфнер притежава 3,1%, а пазарни инвеститори държат останалата част от свободно търгуваните акции.

ProSiebenSat.1 заяви, че притежава 28,9% пазарен дял от свободния телевизионен пазар за първото тримесечие на годината. През юни германският оператор RTL заяви, че неговият пазарен дял е 28,6%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:12 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още