Американската интернет търговска платформа eBay Inc отново отчете добри финансови резултати за изминалото тримесечие, но разочарова с прогнозата си за следващото. Компанията се бори за сигурно място на силно конкурентния пазар на разплащанията и инвестира сериозни суми в своята онлайн платформа.
За текущото тримесечие eBay очаква нетна печалба в диапазона между 57 до 59 цента на акция. На Wall Street досега очакванията бяха за 59 цента за акция, предава Ройтерс.
В миналите месеци eBay усети засилената конкуренция от страна на онлайн търговеца на дребно Amazon и на онлайн експанзията на класическите онлайн търговци. За разлика от по-големите си конкуренти, които залагат повече на масовите стоки, компанията се представя като виртуален пазар втора ръка, на който се продават колекционерски или единични стоки. С инвестициите си компанията възнамерява да съкрати сроковете на доставки и да увеличи потребителското удовлетворение.
През третото тримесечие тази стратегия се е изплатила и компанията успя точно да отговори на очакванията на анализаторите. Нетната печалба на eBay се увеличава на годишна база с 25 на сто до 523 млн. долара, или 0,48 долара на акция. В навечерието на представянето 34 анализатори очакваха печалба на акция в размер на 0,48 долара. Преди година тя беше 0,45 долара за акция.
Приходите скачат с 8,7 на сто спрямо третото тримесечие на миналата година до 2,409 млрд. долара след 2,217 млрд. долара преди година. Средната очаквана стойност за приходите в анкета сред 30 анализатори възлизаше на 2,366 млрд. долара.
Компанията съобщи, че платформите ѝ са привлекли 168 милиона глобално активни купувачи в периода, приключващ на 30 септември, като в сумата не влиза загубата на местните купувачи в Индия след продажбата на бизнеса ѝ там на Flipkart. Брутният обем на стоките, стойността на всички продадени стоки, се е увеличил с 8% до 21,7 млрд. долара.
eBay трябваше да преориентира бизнес модела си, тъй като не можеше да се защити от конкуренцията на по-бързо разрастващата се услуга Paypal, която бе отделена от eBay и вече действа като самостоятелно дружество. Главният изпълнителен директор Девин Уениг се опитва да ускори растежа на eBay, за да докаже, че неговата стратегия за обрат работи. Компанията увеличи разходите си за маркетинг, преработи началната си страница, за да персонализира продуктите, показвани на всеки посетител, и улесни купувачите да навигират сред над 1 млрд. обяви в сайта.
Заради разочароващата прогноза цената на акциите се понижи в следборсовата сесия с 4,4 на сто до 36,3 долара за брой.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?