Тъй като онлайн продажбите представляват все по-голяма част от търговията на дребно, собствениците на молове и икономистите ще очакват данни, които да им подскажат някои признаци на промяна на потребителските навици, които могат да доведат до бъдещи промени в американската и глобалните инфраструктури за пазаруване, пише Wall Street Journal.
Този четвъртък трябва да излязат данните за електронната търговия в САЩ през третото тримесечие, малко преди старта на коледния сезон за пазаруване.
През второто тримесечие на тази година електронната търговия скочи с 14,1% в сравнение със същия период през 2014 г., сочат най-новите данни, публикувани през август. От четвъртото тримесечие на 2012 г. темпът на растеж остава в диапазона между 12,6% и 15,6%.
Но електронната търговия се увеличава с 20 до 30% годишно от 2002 до 2007 г., преди настъпването на рецесията. След това през 2011 г. темпът на растеж достигна 19,3%.
"Няма съмнение, че сме свидетели на запазване на нивото в момента“, твърди Уилям Таубман, главен оперативен директор на Taubman Centers, която управлява търговски центрове в САЩ.
Това, което е по-неясно, е дали темповете на растеж ще продължат да се забавят през следващите месеци и години. Ако е така, въпросът е кога продажбите на дребно ще достигнат плато.
От една страна, все още има възможности за растеж. Електронната търговия е представлявала само 7,2% от общите продажби на дребно през второто тримесечие.
"По-голямата част от продажбите на дребно се случват във физически обекти“, твърди Сучарита Мулпуру, анализатор на Forrester Research.
Същевременно има ограничения за растежа на електронната търговия. Потребителите не са толкова склонни да купуват определени продукти онлайн, особено в големи категории като храна и напитки, лекарства и здравни грижи, твърди Чад Сиверсон, икономист в Университета на Чикаго.
"Има неща, които трудно могат да се пренесат онлайн“, твърди Сиверсон. Според него потребителите ще трябва да увеличат онлайн покупките си в тези категории, за да може електронната търговия да запази сегашния си темп на растеж.
Сиверсон очаква темпът на растеж да се забави. Същото смята и Forrester, която прогнозира спад. Компанията смята, че темпът на растеж ще е 12% през 2015 г., но през 2019 г. ще е едва 8%.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви