IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на музика в света с близо 4% спад за 2013 г.

Приходите от стрийминг услуги бележат скок от 51%, но слабите продажби в Япония натежават на общия пазар

11:19 | 19.03.14 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Приходите от абонаменти за стрийминг услуги като Spotify и Deezer нарастват силно. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Приходите от абонаменти за стрийминг услуги като Spotify и Deezer нарастват силно. Снимка: Ройтерс

Глобалните приходи от продажби на музика са се понижили с 3,9% до 15 млрд. долара през 2013 г. въпреки рязкото покачване на приходите от абонаменти за стрийминг* услуги като Spotify и Deezer.

Спадът идва след отчетеното повишение от 0,3% на глобалните приходи през 2012 г., което беше първият ръст от 1999 г., сочат данните на организацията IFPI от годишния й доклад за дигиталната музика, цитирани от британския вестник The Guardian.

От IFPI обясняват понижението за миналата година с рязък спад от 16,7% на продажбите в Япония, която формира над една пета от глобалните приходи. Ако Япония се изключи от статистиката, глобалните продажби са се свили с едва 0,1% през 2013 г.

Като цяло продажбите на музика, записана върху физически носители като CD-та и плочи, са намалели с 11,7% до 7,73 млрд. долара, докато дигиталните продажби бележат ръст от 4,3% до 5,87 млрд. долара. В рамките на втория сектор се регистрира намаление при даунлоуда на музика с 2,1% до 3,93 млрд. долара, докато приходите от абонаменти за стрийминг услуги нарастват с 51% до 1,11 млрд. долара.

Първата година, в която стрийминг сегментът надхвърля 1 млрд. долара надали ще намали дебатите в музикалната индустрия дали ръстът на тези услуги ще компенсира спада при CD-та, а както вече изглежда и при даунлоудите.

В доклада се изказва силна подкрепа на стрийминга, като се подчертава общия ръст през 2013 г. в САЩ и петте най-големи европейски музикални пазари: Великобритания, Франция, Германия, Италия и Холандия. „Вече е ясно, че стриймингът на музика и абонаментите са основен модел за нашия бизнес“, пише главният изпълнителен директор на IFPI Франсис Мур в увода към доклада.

„През 2011 г. имаше 8 млн. абонати, плащащи за услуги, а днес те са 28 млн. Стриймингът бележи ръст на повечето пазари, което допринася за повишение на общите дигитални приходи на звукозаписните компании и изпълнителите.”

Европейските компании Spotify и Deezer може би формират около половината от тези 28 млн. абонати на стрийминг услуги. През ноември 2013 г. Deezer обяви, че вече има 5 млн. платени абонамента, докато според източници от сектора Spotify вече има над 9 млн.

*От англ. streaming - метод за предаване на данни, при който възпроизвеждането на файла на устройството на потребителя започва още с началото на свалянето му, без да се налага той да бъде изцяло свален. Предаването на данните продължава и по време на възпроизвеждането.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още